840 liter CA i Malmö
Kollaps
X
-
-
-
-
Kommentar
-
-
Tack! Ja. de är i topp på min CA-lista.
Det som talar emot är väl att det är ganska lugnt i karet. Hennes hanne har lite uppfläkta fenor och så där som vittnar om fajt men det är ganska lugnt i karet. Vi får se.
//Kaj
Tack Micke!
//KajKommentar
-
Hur ser det nu ut i CA karet Kaj? lite nyfiken på vilka arter du har kvar och hur det fungerar?CAKommentar
-
Jag har inte haft tid att få iväg de som inte ska vara där helt enkelt. Och eftersom det är ganska lugnt har jag inte prioriterat det heller.
Den lille Motaguensis-hannen verkar ha fått sig en smäll eller är det något annat fel. Han käkar inte. Han utmanade den större hannen för någon vecka sedan och sen slutade han plötsligt både att äta och att utmana. Kan ju vara något annat förstås. Jag har ju någon matvägrare i andra karet också (diskus/skalar-karet).
//KajKommentar
-
Det större Motaguensisparet har nu lekt men det är tyvärr helt omöjligt att få en vettig bild på det. De har sin lekplats längst in bakom den stora roten och genom en glipa under roten kan jag se rommen och honan som fläktar den, ja dvs jag kan se magen på honan.
Men det var ju kul i alla fall. Det är nu man skulle ha gjort av med alla de andra så att de får en chans att vårda småglina...
//KajKommentar
-
Hur ändrar de färgerna under lek?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kan inte påstå att de ändrat färgerna. Inte vad jag sett i alla fall. Men så har jag inte heller varit hemma den här veckan, men jag tror ändå inte att de ändrat färg.
//KajKommentar
-
Härligt kajjan alltid kul med lek, hoppas det går bra för dom övriga i karet när dom får frisimmande yngel!CAKommentar
-
Man ser ingen större skilnad på motaguensena när de leker. Men du lär märka skillnaden när de sen kommer ut med sina frisimmande yngel..då är de inte att leka med...Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Aha, dedt vill vi i så fall höra om, kanske kan du filma och fota, då.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar