Labeotropheus trewavasae

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

jag skulle personligen ha Trewavasae i större grupper, har nästan uteslutande Auratus och den är vassare än Trewavasae och skulle aldrig ha dom i mindre antal, minst 15-20 st, i långa loppet är det säkrast så.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• johho
      NCS Medlem

• March 2007
      • 1825

Absolut, det tror jag också på. Och då tanken är att de ska gå ensamma så behövs det ju några stycken för att fylla ut akvariet. Kan dessutom hända att det blir ett rio 400 (450 liter) Bra med en sambo som förhandlar upp akvariestorleken

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av johho
        Jag tänker mig en uppsättning av 4+12, borde det fungera? Ska bara få en affär att gå med på att inte köpa 1+1 utan där man faktiskt får köpa fler honor.
        Just trewavasae brukar producera mer honor, troligtvis pga man odlar på OB-fisk. Detta pga att OB-genen hänger ihop med honkromosomen. Är det vildfångat brukar det inte heller vara några problem att få fler honor. Så just med trewavasae har du goda chanser att få fler honor.

Kommentar

• Cronan
          Användare
          • July 2008
          • 907

Ursprungligen postat av endymion
          Vad jag har förstått gäller det även Zimbawe Rock. Så jag är nog lite småskeptisk både till att det är Zimbawe Rock och att det är vildfångat. Tittar man på bilden på din fisk skiljer det ju en del mot Patriks bilder som är tagna på plats i Malawisjön.
          Det som skiljer han mot de andra jag har nu som är odlade är att hans "näbb" är betydligt större vilket jag skulle vilja ha till att har skrapat alger i stora mänder. Men att han skiljer sig från Patriks bilder är det inget tvivel om. Skulle gärna vilja se en närbild på vildfångad från Zimbawe Rocks så jag kan jämföra. Tyvär så är risken stor att jag har blivigt lurad men jag gillar han ändå klar favorit här hema trots att han har kostat mig än hel del pengar med allt sitt mördande. Tack för hjälpen endymion. Sorry att jag lånade tråden.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Har du foton Cronan, det vore intressant och var köpte du. Är det någon man kan lita på?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Tyvärr för akvariehobbyn men grattis till min hundhobby så togs denna ekonomiska kaka upp av en valp. Vi har väntat i 2 år på denna valpen, så det får gå dit denna gången. Men the dream lives on!

Kommentar

• RobinH
                Användare
                • August 2008
                • 2150

Ursprungligen postat av johho
                Tyvärr för akvariehobbyn men grattis till min hundhobby så togs denna ekonomiska kaka upp av en valp. Vi har väntat i 2 år på denna valpen, så det får gå dit denna gången. Men the dream lives on!
                Vilken ras? Det går att kombinera båda hund och akvarie hobby
                Senast redigerad av RobinH; 20 July 2012, 17:10.
                CA

Kommentar

• classe
                  NCS Medlem

• April 2007
                  • 1147

ja Du kan den ha 10 tal rödzebra ihop med 4+6 Trewavasae redtop eller occra el chilumba så passar den blanda där blir super snyggt...
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• martinrw
                    Användare
                    • May 2003
                    • 58

Ursprungligen postat av Mikael W
                    Ju fler hannar, desto mindre hinner de antasta honorna (på gott och ont).
                    X2.
                    Stor grupp 50/50 fordelning eller tom 60/40 med overhang pa hanar och alla problem ur varlden
                    Massor av malawi

Kommentar

Arbetssätt...