Afrikanska Ciklider som hobby
Kollaps
X
-
-
Orsaken till rummet och dess förvandling. Jag vill inte påstå att det var en negativ orsakLämna en kommentar:
-
Nu börjar det roliga. På de tidigare bilderna ser ni den första ställningen. Bilderna som kommer visar på div lösningar. Fler ställningar byggs och fler fiskar kan flytta in.Lämna en kommentar:
-
Drar lite mer historia och visar bilder på resans gång. Anledningen till att det försvann 4 meter från mitt garage, var ett 720 akvarium som jag fick tag på till mycket bra pris. Problemet var att jag inte fick upp det på andra våning. Vad gör man då,,,,,jo snor 4 meter från garaget och bygger ett rum
Först en mellanvägg, sedan tilläggs isolering, därefter lite glasfibertapet och fin färg. Vips så var det ett litet rum med plats för några baljor.Lämna en kommentar:
-
Så var helgen över. Det har inte varit mycket akvarium dessa bråda dagar, utan fest och planering inför den samma. Skall även tala om att eran öltråd gjorde mig nyfiken på ett antal öl av ipa varianten Smakade hur bra som helst.
Nu är det vardag igen och med det akvarium. Det som hänt är väl inte så dramatiskt utan enbart en placodon hona som levererade en ofantlig mängd yngel. Den störrsta jag sett hittils iaf. Jag slutade räkna vid 50 och det var en hel del kvar då.
Även en blue otter lämnade ca:50 yngel. Till saken hör att dessa båda honor är rätt stora, och jag antar att ju större, ju fler yngel,,,,eller?
Hur som helst, kul är det iafLämna en kommentar:
-
-
Kul att du gillar det
För även om jag sitte i malawiträsket kan jag uppskatta ett tanganyika kar med
Horse noses är ganska ny inflyttade, de håller på att leta efter sina platser i akvariumet, intressanta små krabaterLämna en kommentar:
-
Jag
gillar dina ikola. Bra band på de flesta! Horse noses gillas åxå
Lämna en kommentar:
-
-
Lämna en kommentar: