Afrikanska Ciklider som hobby

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Carliz
    svarade
    Snyggt, har du använt cement eller husfix?

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Lars
    Orsaken till rummet och dess förvandling. Jag vill inte påstå att det var en negativ orsak
    Läckert

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Orsaken till rummet och dess förvandling. Jag vill inte påstå att det var en negativ orsak

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Nu börjar det roliga. På de tidigare bilderna ser ni den första ställningen. Bilderna som kommer visar på div lösningar. Fler ställningar byggs och fler fiskar kan flytta in.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Drar lite mer historia och visar bilder på resans gång. Anledningen till att det försvann 4 meter från mitt garage, var ett 720 akvarium som jag fick tag på till mycket bra pris. Problemet var att jag inte fick upp det på andra våning. Vad gör man då,,,,,jo snor 4 meter från garaget och bygger ett rum

Först en mellanvägg, sedan tilläggs isolering, därefter lite glasfibertapet och fin färg. Vips så var det ett litet rum med plats för några baljor.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Grattis tilld e stora kullarna och upptäckten av IPA

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Så var helgen över. Det har inte varit mycket akvarium dessa bråda dagar, utan fest och planering inför den samma. Skall även tala om att eran öltråd gjorde mig nyfiken på ett antal öl av ipa varianten Smakade hur bra som helst.

Nu är det vardag igen och med det akvarium. Det som hänt är väl inte så dramatiskt utan enbart en placodon hona som levererade en ofantlig mängd yngel. Den störrsta jag sett hittils iaf. Jag slutade räkna vid 50 och det var en hel del kvar då.
    Även en blue otter lämnade ca:50 yngel. Till saken hör att dessa båda honor är rätt stora, och jag antar att ju större, ju fler yngel,,,,eller?
    Hur som helst, kul är det iaf

Lämna en kommentar:

• Carliz
    svarade
    Lite mer när och händelse bilder

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av Carliz
    Mer Bilder vill vi ha
    Vad saknar du Carliz

Lämna en kommentar:

• Carliz
    svarade
    Mer Bilder vill vi ha

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Jag skulle gärna höra mer om hästnosar verkar intressanta.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av doohan
    gillar dina ikola. Bra band på de flesta! Horse noses gillas åxå
    Kul att du gillar det
    För även om jag sitte i malawiträsket kan jag uppskatta ett tanganyika kar med
    Horse noses är ganska ny inflyttade, de håller på att leta efter sina platser i akvariumet, intressanta små krabater

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Jag

gillar dina ikola. Bra band på de flesta! Horse noses gillas åxå

Ursprungligen postat av Lars
    Drar in ytterligare lite bilder i tråden, i väntan på annan aktivitet. Först två bilder på det enda Tanganyikakaret i huset
    Det händer inte så mycket i rummet under sommaren. Så bilder är ett bra sätt att visa vad man håller på med.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Sanslöst fina firrar. Kul attse fullvuxna individer vilket jag tror jag ser
    Ja, det är bilder på bjässar,,,,,om man nu kan kalla Malawisar för det
    Kul att du gillar det, och jag har läst något om att ditt intresset för Malawisar ökar

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av Cronan
    Jäkligt fina fiskar och kanon bilder
    Tack. Kul att du gillar det
    Får säga ännu en gång, att jag inte är så bra på foto, så det är tur jag har Christoffer

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...