Känner ni igen det. När alla baljor är fulla, så börjar det lekas som aldrig förr. Inte undra på att man har 19 baljor igång Visst är det kul med lek och visst är det kul med yngel. Men det är ett delema att inte kunna hantera dem alla. Ett undantag kommer jag iaf att göra, för ännu en gång har mina White Lips lekt och en hona tuggar. Denna fisk tillhör definitivt mina favoriter, så där måste det skapas plats
Att sedan Metriaclima zebra maisoni reef, Copadichromis azureus -Mbenji, Pseudotropheus demasoni -Pombo Rocks och en Tropheus sp. "ikola" tuggar må vara hänt, på något sätt skall det lösas för dem också,,,,,hoppas jag. Viktigast känns ändå White lips som sagt
Känner ni igen problematiken?
Afrikanska Ciklider som hobby
Kollaps
X
-
Suveränt akvarierum och odling. Roligt att se!
Speciellt de vackra Pseudotropheus sp. "acei" -Mari Gold-...finfina...
Tack SterfanL.
Ja, visst är dom fina Tror att Classe är rätt nöjd med Mari Gold som han hämtade hos migLämna en kommentar:
-
Pseudotropheus sp. "acei" Mari Gold
Pseudotropheus sp. "elongatus mphanga"
Labidochromis caeruleus / Labidochromis sp. "hongi"
Trematocranus placodon / Copadichromis azureus -Mbenji
Aulonocara stuartgranti -Usisya
Placidochromis phenochilus -Mdoka (white lips)
Aulonocara "röd rubin"
375 liters med Azureus,Usisya,Ornatus,Albus och tetrastigma
Copadichromis borleyi red fin-Kadango/ Aulonocara baenschi
Trematocranus placodon
Otopharynx sp. "spots" Sani/ Labidochromis sp. "hongi"
Placidochromis sp. "blue otter"
Aulonocara stuartgranti -Usisya/ Pseudotropheus demasoni -Pombo Rocks
720 liters med olika invånare.
Där är dom alla i rätt ordning.Senast redigerad av Lars; 14 August 2012, 15:56.Lämna en kommentar:
-
Suveränt akvarierum och odling. Roligt att se!
Speciellt de vackra Pseudotropheus sp. "acei" -Mari Gold-...finfina...Lämna en kommentar:
-
skönheter
Hej Lars,vad är de för fisk på sista filmen,de i första karet blå kropp gula fenor?Lämna en kommentar:
-
Hoppas kunna visa upp han vid något tillfälle, om det var Copadichromis geertsi du blev nyfiken på.Lämna en kommentar:
-
Metriaclima zebra maisoni reef har fått till det och det skall bli spännade att följa. För att förgylla tillvaron med malawiciklider, så har idagarna en Geertsi visat sitt rätta jag och blivigt vackert svart med en fantastisk rygg fena. Antar att syftet med denna utfärgning, innebar lekdräkt, då en hona numera tuggar och de övriga honorna fredar sig från hans uppvacktande.
Bonus akvariumet (Tanganyika) har oxå visat sig på bästa tänkbara sätt. Några Ikola honor har numara munnen full och detta är första gången jag ser det. Jag är klart intresserad av att se fortsättningen, även här. Veckans klo är dock Geertsi hanen,,,,skit asså va vacker han blevLämna en kommentar:
-
Tack.
Det är väl lite av grejen med forum, ge och ta. Kan jag sprida några tips vidare, så är det ju fantastiskt. Precis som jag själv blir rätt nöjd när jag hittar tips som passar mig och mina akvarium/fiskar. Ibland är det svårare att visa och att uppdatera och ibland lättare
Trevlig helg alla fiskfantasterLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: