Afrikanska Ciklider som hobby
Kollaps
X
-
Ser så ut. Jag ser att du har bra drag i burken. Jag som inte haft Malawi förut undrar om det är det normala att ha så pass med cirkulation i malawiburkar? -
Nice Lars alltid kul när det händer lite och man får lite nytt. Det behövs ibland för att man ska få igång det riktiga suget och det passar ju bra nu till sommaren när intresset för att vara inne och titta på fisk inte är övdrivet stort.
Trevligt med mer Copadichromis!Lämna en kommentar:
-
Vi gör ett nytt försök. Visserligen är sommaren snart här och med den lågsäsong för akvarium. Oavsett sommaren eller inte, så skall de matas och bytas vatten ändå, så lite kan ju hända under denna period.
Sist jag uppdaterade sidan så hade jag precis fått tag på lite nytt vill jag minnas. Så är även fallet denna gång. NU måste jag avveckla vissa arter
Jag har numera utökat gruppen Eclectochromis ornatus Maleri och skall försöka få fram dessa på något sätt. Passade även på att fylla på med lite mer Copadichromis trewavasae , Lupingu och även ett nyinköp av arten Placidochromis sp. "jalo" Jalo reef.
Det kom även en liten sändning fån söder för någon vecka sedan, den innehöll en del intressant, så som ytterligare lite Copadichromis geertsi Gome, nu har jag 10st i olika storlekar Mer från söder var en grupp om 10st Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks som skall växa till sig lite. Det kom även 6st Copadichromis parvus Metangula, även dessa skall få växa till sig lite. Jag hoppas mycket på min vän med kamera i framtiden, hoppas han dyker upp snart så att jag/vi kan visa er lite bilder.
Ha en skön sommar där ute
Eclectochromis ornatus Maleri?Lämna en kommentar:
-
Tråkigt att höra. Men familjen kommer först. Ta hand om din bror du. Hobbyn finns där och väntar när tillfälle ges, kanske kan du hålla den lågintesiv ett tag!Lämna en kommentar:
-
Problem. Vet inte när hur eller var detta med fiskar slutar. Tar en dag i sänder. Kanske skulle jag sälja allt och ägna mig åt annat viktigt ett tag, men vi får se. Jag är inte sjuk, men min brorLämna en kommentar:
-
-
Protomelas sp. "steveni imperial" , thumbi point
Vi har utrymme för massor av bilder för den i artregistret. Honor hanar lek, närbilder yngel. You name it!!Lämna en kommentar:
-
Lite kul att denna smet förbi allas ögon. Trodde nog att någon skulle reagera, för inte är den vanlig inte
Protomelas steveni imperial tumbi point tanzaniaLämna en kommentar:
-
Haha, känner igen det där.
Jag håller iofs på med att minska arterna jag har (mest SA, hmm bara Sa i princip) och i den vevan var jag nästan inne på att dra ned på antalet burkar, men så gnistrade det till och jag ska nog smacka upp ett av karen med nåt nytt.. Projekttråd kommer...Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: