Afrikanska Ciklider som hobby
Kollaps
X
-
Tiden Ut
Min C.Parvus höll hela vägen. Idag fick jag 15 nya parvusar Även P.Jalo reef levererade inatt, närmare bestämt 22st nya JalosLämna en kommentar:
-
Ja jag spar inte på krutet, när Christoffer har varit hos mig, de brukar bli så fina bilder så jag måste bara visa domLämna en kommentar:
-
Alltid lika kul när Christoffer varit på besök
Protomelas sp. "steveni imperial" Thumbi Tz
Aulonocara kandeense Kande Island
Copadichromis azureus -Mbenji
Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks
Copadichromis parvus
Copadichromis trewavasae , Lupingu
Lethrinops albus -Kande Island
Placidochromis Jalo reefSenast redigerad av Lars; 27 August 2013, 18:49.Lämna en kommentar:
-
Svårt att säga nu, men jag har nog inga planer på att avyttra Parvus och spot sani i första läget. Sedan vill jag gärna behålla trewavase och steveni imperial också. Är dessutom otroligt nyfiken på hur Eclectochromis ornatus maleri kommer att se ut, då det diskuterats vad den igentligen heter flera gånger. Jag fick ju även tag på en liten grupp Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks i våras. Ja som du ser,,,,,detta blir inte lättLämna en kommentar:
-
Ja det gör det inte lättare att dra ned om det går bra med lek. Kul med det i alla fall.Lämna en kommentar:
-
Tiden går och vi med den. Jag skall dra ner på antalet baljor och fisk, från nuvarande 19 baljor och 500 fisk. Till runt 3 baljor och endast 20 tal firrar. Detta för att en utlandsresa kommer i Januari och även om det kanske hade fungerat hyfsat för fisken under tiden, känns det lite olustigt att ha så mycket fisk hemma.
Det som är lite ironiskt i sammanhanget är ju att Protomelas sp. "steveni imperial" Thumbi Tz VF har lekt och levererat 11 yngel och nya lekförsök är på gång.
Dessutom har Placidochromis Jalo reef och Copadichromis parvus lekt och har nu munnen full av intressanta saker. Om de går tiden ut? Ja givet,,,,jag skall ju inte ha mer yngel
Jaja, den som lever får se, fattas väl bara att Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks och Copadichromis geertsi kommer till skott med snart, då är det fullbordat,,,,mitt elände
Ha det gött där ute, detta var en uppdatering som låtit vänta på sig, men bättre sent än aldrigLämna en kommentar:
-
Det är bara roligt. Ös på med frågor. Jag är bara glad att kunna hjälpa till.Lämna en kommentar:
-
Kollade lite på cichlidae och såg direkt att vi hade extremt dåligt med info i vårat artregister, jag har uppdaterat med utbredning och fångstplatser.
Jag ser också att bland Ad's bilder finns det ett par, från Chizumulu Island och Chuanga (främst den senare), som har det gula som går upp till ryggen bakom gälarna till skillnad från övriga som bara har gul mage.
Thumbi ligger ju rätt nära Chizumulu så min tolkning är att du har just den färgvarianten.
Får du till ett gäng bra bilder är jag väldigt intresserad av dessa. Även från honor.
Jag hoppas att min vän kommer förbi med kameran snart, så löser vi det.Lämna en kommentar:
-
Riktigt fina djur du har Lars. Var med om samma sak med en rödzebra hona var fult frisk max en halvtimme senare var hon stendöd hade också munen fullt öppen. Var hel i övrigt så det var inget bråk som hade orsakat det iaf. Angående C.geertsi så är min erfarenhet att har dom väll tugg så brukar dom hålla det. Flyttade mina geertsi för en vecka sen och en av honorna hade tugg normalt brukar Copadichromisar spotta så fort dom åker i håven men inte geertsi. Och i dag är det dags att tömma henne.
Ja jag hoppas på GeertsiSenast redigerad av Lars; 05 July 2013, 22:36.Lämna en kommentar:
-
För att återknyta till mina Protomelas sp. "steveni imperial" Thumbi Tz VF. Dem ser inte ut som de ni har i artregistret. Någon som har en förklaring till dessa skillnader.
[ATTACH=CONFIG]46453[/ATTACH]
Kollade lite på cichlidae och såg direkt att vi hade extremt dåligt med info i vårat artregister, jag har uppdaterat med utbredning och fångstplatser.
Jag ser också att bland Ad's bilder finns det ett par, från Chizumulu Island och Chuanga (främst den senare), som har det gula som går upp till ryggen bakom gälarna till skillnad från övriga som bara har gul mage.
Thumbi ligger ju rätt nära Chizumulu så min tolkning är att du har just den färgvarianten.
Får du till ett gäng bra bilder är jag väldigt intresserad av dessa. Även från honor.Lämna en kommentar:
-
Kul och trist i samma inlägg. Vad hon kan ha dött av är ju svårt att säga.. Ingen hane som fått fnatt?
Kul med lek, hoppas att Geertsin håller Jag har ett antal honor som tuggar men kommer inte att ta några yngel mer nu.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: