Afrikanska Ciklider som hobby

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• DaRe
    svarade
    Hehe där ser man. Snyggbild osm jag lägger in i artregistret i alla fall!

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Händer saker hela tiden. Vet inte vad som är av intresse eller ej, men jag matar på med det mesta i tråden. Bifogar en bild på en som jag trodde var impotent Han har surrat med honorna i något år, men ingen hona har gått mer än typ 3 till 5 dagar. I förra veckan tömdes en hona som gått tiden ut. Så han var ingen dålig hane ändå
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade

Infoga detta JlPQzOGrpsY.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Fick inte youtube att funka, så jag klistrar in en länk istället. Nu kanske det är större chans att artbestämma denna ciklid. I slutet av filmen skymtar även honan förbi.
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Ja, det är frågan, kan det vara det?
    Färgerna liknar Albus och Tramitichromis intermedius är väl något liknade Letrinops. Ja, jag har inte svaret, utan hoppas på att få det bekräftat här, vilken art det är.

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Tramitichromis intermedius ?

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Här om dagen var en nybliven akvarist hos mig med ett par och frågade om jag kunde ta imot dessa fiskar. De passade inte in i deras nya uppsättning och hade fått med dom vid köp av ett akvarium. Jag tog imot fiskarna, men är lite tveksam på vilken art det är. Har tidigare sagt att jag inte är någon hejare på foto, så bilderna är kanske inte tipp topp. Någon som vågar sig på en gissning?

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Skitsnygg Mpanga!
    Tack Håe
    Visst är han vackert färgad. Har tre som färgar bra i samma balja.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av Trilska
    Farligt att läsa såna här trådar, får en massa idéer!

Verkligen fina firrar!
    Tack
    Det är det som är meningen med trådar i forum

Mvh
    Lars

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Skitsnygg Mpanga!

Lämna en kommentar:

• Trilska
    svarade
    Farligt att läsa såna här trådar, får en massa idéer!

Verkligen fina firrar!

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ser ut att vara en välväxt pseudotropheus hanne det där.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Min andra semester dag och regnet öser ner. Har ett litet 220 att göra iordning, så det kanske kan bli idag. Tror att invånarna skulle uppskatta det iaf. Fortsätter att mata er med lite mer bilder på dessa invånare som ligger i planeringen.

Lämna en kommentar:

• Lars
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Funderar lite på vad jag skulle kunna göra av min 936 liters... Men jag ska inte sno denna tråd, samt att jag vill se vad som händer och fötter med min Ornatum först
    Se där
    Sno en tråd? Mer inlägg gör ju denna hobby ännu mer intressant, så fortsätt spinna på ett Tanganyikakar

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Funderar lite på vad jag skulle kunna göra av min 936 liters... Men jag ska inte sno denna tråd, samt att jag vill se vad som händer och fötter med min Ornatum först

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...