Dåligt tryck i eheim 2080

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

    Dåligt tryck i eheim 2080

    Hej

    Jag har ett eheim 2080 ytterfilter som är rengjort och fint. Man pumpar upp trycket på knappen. Efter ett par timmar tappar filtret fart.. Mycket konstigt vad kan det vara tror ni?

    Micke
  • tomsand
    NCS Medlem
    • February 2010
    • 58

    #2
    Problem med eheim 2080

    Ursprungligen postat av Micke_720
    Hej

    Jag har ett eheim 2080 ytterfilter som är rengjort och fint. Man pumpar upp trycket på knappen. Efter ett par timmar tappar filtret fart.. Mycket konstigt vad kan det vara tror ni?

    Micke
    Du kan ladda ner en bruksanvisning. Det finns att hitta på Google. Där står olika orsaker till att filtret tappar i kapacitet. Hoppas att det ger svar på din fråga.

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • November 2006
      • 253

      #3
      Ursprungligen postat av Micke_720
      Hej

      Jag har ett eheim 2080 ytterfilter som är rengjort och fint. Man pumpar upp trycket på knappen. Efter ett par timmar tappar filtret fart.. Mycket konstigt vad kan det vara tror ni?

      Micke
      Hei Micke, har du sjekket om impelleren er ren?? Jeg hadde ett tilfelle hvor filteret mistet fart/trykk og gjorde filteret reint. Men, det var fortsatt ikke fart på pumpen. Opp igjen og åpnet også for impelleren, og da så jeg årsaken. Det var flere stykkert Malaisk sandsniler som kilet skovelen. Som dere vet er jo snilen som en kile og skovelen blir jo bare styrt av magnetspolen, så derfor gikk det dårlig. Etter rengjøring ble filteret som nytt. Full rulle.


      Cichlid-Power

      Kommentar

      • Micke_720
        Användare
        • November 2003
        • 368

        #4
        Hej

        Jag skall försöka att ta isär den ikväll.
        Flyttade 40-50 troffar igår natt från Stockholm till Visby.
        Så det har varit lite stressande när pumpen inte höll trycket i natt...

        Med vänlig hälsning, Micke tackar för tipsen jag tar gärna emot flera.

        Kommentar

        • Kajjjan
          NCS Medlem
          • June 2008
          • 1882

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_720
          Hej

          Jag skall försöka att ta isär den ikväll.
          Flyttade 40-50 troffar igår natt från Stockholm till Visby.
          Så det har varit lite stressande när pumpen inte höll trycket i natt...

          Med vänlig hälsning, Micke tackar för tipsen jag tar gärna emot flera.
          Är det så att du tar med dig firrarna på semestern? Det har jag aldrig hört talas om tidigare i så fall!

          //Kaj

          Kommentar

          • Rivulatus
            Användare
            • December 2002
            • 811

            #6
            Hade ett liknande problem på mitt 2080. Men då var trycket dåligt från start. Det som hade hänt då var att gummibälgen (som hör till primern) som sitter mot pumphuset hade hoppat ur sitt läge så den glappade några millimeter. Otroligt frustrerande att upptäcka efter 5 timmars felsök (och står inget om det i handboken). Ajja kan ju vara det
            SA:

            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

            Kommentar

            • Micke_720
              Användare
              • November 2003
              • 368

              #7
              Ursprungligen postat av Kajjjan
              Är det så att du tar med dig firrarna på semestern? Det har jag aldrig hört talas om tidigare i så fall!

              //Kaj
              He det hade varit kul..
              Jag har flyttat till ön. Då måste ju firrarna med hittills ser det riktigt bra ut i karet..förutom pumpen som strular.

              Kommentar

              • Micke_720
                Användare
                • November 2003
                • 368

                #8
                Ursprungligen postat av Rivulatus
                Hade ett liknande problem på mitt 2080. Men då var trycket dåligt från start. Det som hade hänt då var att gummibälgen (som hör till primern) som sitter mot pumphuset hade hoppat ur sitt läge så den glappade några millimeter. Otroligt frustrerande att upptäcka efter 5 timmars felsök (och står inget om det i handboken). Ajja kan ju vara det
                Bra tips skall kolla imorgon..

                Kommentar

                Arbetssätt...