Labeotropheus trewavasae + vad

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Ursprungligen postat av maolka
    Finns alltid plats för fler burkar. Sambon börjar bli galen då jag nu har 4 st med fisk i och en tom. Som tur är så har vi gjort slut och hon flyttar väl förhoppningsvis snart. Då blir det säkert nått till. Ska väl avveckla alla småbrukar och satsa på större.
    Som tur är? Ja det är en sann akvarist som tänker i dom banorna!

Kommentar

• Carliz
      Användare
      • May 2012
      • 233

som tur är ? haha :meaw_mid:

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Skön inställning, måste varit en supersambo det
        Jag tänkte ju ha kvar min sambo i många år till, så man får balansera hela tiden

Kommentar

• Mikael W
          NCS Medlem

• August 2002
          • 8621

He he, man känner igen. När jag gifte mig hade jag 3 akvarier. Av någon outgrundlig anledning fick gumman för sig att 3 var något slags max. Så det blev att hyra källarskrubb för de följande 21 akvarierna.
          Alternativet avveckla sambon kom jag ju inte på då. Tänk vad fyrk jag hade kunnat spara.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Gäst

Haha ok grejen är att det tog slut i december och jag har varit hygglig att låta henne bo kvar tills hon hittat boende och det känns som att det är dags snart.

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Jag ska komma med ett förslag som är lite mer "ovanligt", Labidochromis caeruleus "Nkata Bay". Dessa är vita istället för gula. Jag tycker den vanliga golden är väldigt uttjatad, men gillar verkligen de vita. De tillför något "mer" i akvariet.

Kommentar

• Gäst

Är dom lätta att få tag i?

Kommentar

• Gäst

kollade på en annons på blocket.

finns det nån där so skulle rekommenderas förutom golden och rödzeberan som redan nämnts?

får man länka till annonser? om inte så säg till.

Kommentar

• specmats
                    Användare
                    • December 2004
                    • 3060

hade för många år sen en stor grupp Trewavasae (lions cove) med en lika stor grupp Pseudotropheus elongatus Ornatus och den kombon funkade kanon, kanske totalt nånstans på 35-40 fiskar (det var några år sen)
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Erik Österlund
                      Användare
                      • January 2005
                      • 3788

Ursprungligen postat av maolka
                      kollade på en annons på blocket.

finns det nån där so skulle rekommenderas förutom golden och rödzeberan som redan nämnts?

får man länka till annonser? om inte så säg till.
                      M. Etherae MC kanske skulle kunna vara ngt. Chilumbazebra är för j-vla nice. Jag har köpt VF vid två tillfällen och det har gått åt h-vete båda gångerna. Jag fattar inte varför men de har bara dött och det typ omgående. Nu är ju de här F1 så de funkar säkert bättre. De är enligt min (korta) erfarenhet ganska så aggro. Den skulle kunna vara ngt, men då skulle du haft samma trewavasae som jag har, nämligen chilumban. Jag har hur många som helst, problemet är att fånga dom men det kanske går att lösa...

Kommentar

• Gäst

Hur menar du nu? Vad ska kanske gå att lösa? Menar du att jag ska Köpa trewavasae av dig? Chilumban är väl den röda? Skulle väl inte blanda färger? Eller skulle jag byta menar du?

Kommentar

• Gäst

Vanligen så trycker fiskarna i ev varsin grotta och syns typ aldrig men igår såg jag i ögonvrån rörelse i akvariet.
                          Satte kameran på stativ och filmade.

är det lek på gång eller är det en mordisk jakt?

Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

Kommentar

• Gäst

händer inte så mycket i början men hoppar man fram 7 min så blir det rörelse

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Mycket trevliga filmer!
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• martinrw
                                Användare
                                • May 2003
                                • 58

Ursprungligen postat av johho
                                Jag ska komma med ett förslag som är lite mer "ovanligt", Labidochromis caeruleus "Nkata Bay". Dessa är vita istället för gula. Jag tycker den vanliga golden är väldigt uttjatad, men gillar verkligen de vita. De tillför något "mer" i akvariet.
                                Labidochormis caeruleus fran Lundo borde du ocksa kika narmare pa.

Helt vita utan antydan till rander till skillnad fran den mer valkanda Nkhali nedan

Senast redigerad av martinrw; 03 August 2012, 04:43.
                                Massor av malawi

Kommentar

Arbetssätt...