If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hva med medlemmer ikke i fra sverige? Det er jo tross alt Nordsika ciklidsallskapet
Hilsen
RHD
Helt riktigt, jag har försökt få till en nordisk bild men jag tror vi saknar nordisk karta. Det är viktigt att säga att det är Michael Persson (Micke) som skapat bilderna utgående från mina data.
Ursprungligen postat av Ola Svensson
Men vad har hänt med Gotland? Tidigare hade de utan konkurrens flest medlemmar i relation till invånarantalet.
Japp även nu är gotland grön i den relativa bilden, dvs max.
Ursprungligen postat av Erik Österlund
Kul grej. Det verkar vara medlemstoppar var tionde år (typ -95 & sen typ -05), så vi borde vara på väg in i en ny topp nu. Två år kvar till peaken
Nope så är det inte. Siffrorna är alldeles för osäkra och det finns på tok för många andra skäl till att kurvan ser ut som den gör. Det finns inga andra vägar till rimliga medlemsnivåer än att vi alla hjälps åt för att jobba med medlemsvärden, dvs fördelar med att vara medlem. Väntar vi och hoppas på bättre tider kommer vi snart inte ha någon förening värd namnet!
Den nedåtgående trenden de senaste 7 åren är däremot på väg att justeras dvs vi erbjuder bra saker så det lockar att bli medlem trots att man kanske redan är medle, elle rbetalar på andra intressesiter.
Vi behöver alla medlemmar för att stödja vårat arbete med miljö, aktiviteter som tävlingar, utbyggnad av artregistret. Hålla en site uppe, Ciklidstämmor osv.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar