If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
då får väl även jag lägga upp sista bilderna för iår
Men mina Biotodoma börjar ialla fall att få sina fina färger
dock är inte kvaliteten på bilderna den bästa ( mobil kamera )
då får väl även jag lägga upp sista bilderna för iår
Men mina Biotodoma börjar ialla fall att få sina fina färger
dock är inte kvaliteten på bilderna den bästa ( mobil kamera )
[ATTACH=CONFIG]42276[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]42278[/ATTACH]
Biotodoman är fina, men visst hinns det med ett tusental bilder till imorgon. Om alla postar 1-2 bilder är vi hemma, hehe
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
var i en butik idag och hittade massa snygga Geophagus steindachneri , som såg ut som på bilden ovan mycket blåa fläckar, hur vanligt är detta eller är det nån annan sort? blev sugen på att köpa då 3 honor tuggade, vilken gruppsammansättning ska man ha på dessa?
Senast redigerad av cichlids4fun; 03 January 2013, 23:12.
var i en butik idag och hittade massa snygga Geophagus steindachneri , som såg ut som på bilden ovan mycket blåa fläckar, hur vanligt är detta eller är det nån annan sort? blev sugen på att köpa då 3 honor tuggade, vilken gruppsammansättning ska man ha på dessa?
De är haremlekare Peter, så en hane och 3-4 honor är optimalt.
De är haremlekare Peter, så en hane och 3-4 honor är optimalt.
/Jocke
ok tack, läste precis artregisret oxå så det blir nog bra, men jag vill aldrig köpa med bara en hanne så det blir nog 2, ifall den ena dör har man ju en i reserv
ok tack, läste precis artregisret oxå så det blir nog bra, men jag vill aldrig köpa med bara en hanne så det blir nog 2, ifall den ena dör har man ju en i reserv
Jo, det är inte fel. Håll dem i ett större kar med mycket inredning bara. När en hane börja leka av honorna ska de kunna vara rejält aggressiva mot konkurenter om jag inte minns helt tokigt.
Jo, det är inte fel. Håll dem i ett större kar med mycket inredning bara. När en hane börja leka av honorna ska de kunna vara rejält aggressiva mot konkurenter om jag inte minns helt tokigt.
/Jocke
tror jag skickar i dem ihop med pasionisen i 360L det borde väl funka
tror jag skickar i dem ihop med pasionisen i 360L det borde väl funka
Jo, det borde det väl göra så länge du inte kör bikarbonat för pasionisens skull. Det är ju bara att plocka bort extrahanen och köra den som singel i ett annat kar om du märker att den dominanta blir för tuff. Du har ju ett och annat kar att välja på
Kommentar