Riktigt vackra fiskar. Saknar min grupp jag hade under några år. Absolut en av de finaste fiskar jag haft. Slår orange head med hästlängder enligt mig.
Jordätartråden 2012
Kollaps
X
-
-
Riktigt fina :-D
Mina Orange Head lekte igen för ett par dagar sen igen . Dock bara ena paret. Denna gång tänkte jag knycka småttingarna när dom börjar släppa ut dom. sist när båda paren hade yngel tog det ett par dagar så var alla borta
Har 11 ca 20-25mm yngel på tillväxt iaf. dom har börjat växa så det knakar nu när dom börjat bli lite större..Kommentar
-
Tack så mycket! Grattis till leken Alex, jordätare behöver spridas så folk inser vilka intressanta och vackra fiskar detta är.
/JockeKommentar
-
Länge sedan jag bidrog till jordätartråden men jag har ju faktiskt ett par jordätare även om de inte alls kan jämföras med de andra silande arterna.
A. heckeliiKommentar
-
-
Grymt fina, kanske det skulle vara nåt för mig oxå?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tror jag absolut att det kan vara. Enkla fiskar som inte stör några andra. Precis som andra jordätare så käkar de en hel del. Är på maten lika hårt som orange head.Kommentar
-
Härliga fiskar och som vanliga snygga bilder.
Detta var en av fiskarna jag var sugen på när jag drog igång mitt kar men fick inte ta i någon då, jobbade inte så hårt för det kanske, så blev andra fiskar.
Om jag byter besättning nån gång i karet kommer det stå mellan dessa eller Satanoperca daemonMvh
//AlfKommentar
-
Inget lätt val. Satanoperca daemon är riktigt fin. Verkar vara krävande för att få lyckad lek på dem men heckelii verkar vara ännu värre. Har inte läst att om någon som lyckats med lek på heckelii (har inte letat skall tilläggas).Kommentar
-
Ja men tror jag har lite svårt att ens få lek på mina jurupari, ganska mycket fisk i karet så blir nog störda ganska mycket. Men infört hårdare matningschema nu för att få upp dem lite i storlek så får vi se sen.
Sedan när och om jag byter och vad det blir får framtiden utvisa.Mvh
//AlfKommentar
-
Jag
undrar om du använder juwels T5 rör i detta akvarium?
Snygga firrar du har!
Jag fortsätter bjuda på lite bilder i denna tråden.
Nu är det mamma Guianacara geayi som är ute och rastar sina ungar
Kommentar
-
Riktigt skön film!! Tål att ses igen.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Filmen är härlig, hoppas på kunna få lek på dem igen nån gång får se om de blir mer sugna nu när det är lite varmare igen.Mvh
//AlfKommentar
-
vackra firrar... kanske blir dylika igen. Jordätare alltså, har haft Brasiliensis (Felmärkta som australienis, och blev för stora) och Orange Head som dog i ett akvariehaveri. Tredje gången gillt...Anders LKommentar
-
Nära sjuter ingen hare , Eller fångar ingen fisk
Förberätt frugan att det skulle bli akvariemek/fix mer eller mindre direkt efter jobbet. Planen var att fånga in den tuggande hanen för att plocka ynglen.
kommer hem, kollar karet/karen och matar .. hanen spottar ut ynglen så dom får simma lite o jagar bort dom andra...
En ytterst liten stund senare ser jag samtliga stora Orange Headsen hänger vid framrutan lagom när jag gjort mej redo för att glöta lite.. Inte ett yngel kvar trist .. fångade upp honan häromdagen så hon spottade några yngel, men dom var så små så jag skulle vänta ett par dagar :-/
Men får vara snabbare nästa gång ..Kommentar
Kommentar