152l SA
Kollaps
X
-
-
Yes, jag lever av bilder!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
240l Malawi
Här kommer några bilder. Kanske kommer fler ikväll, då det ser ut som att jag får trewavasae lek. Arterna i karet:
Cynotilapia afra 2+5
Labeotropheus trewavasae 1+1
Labidochromis hongi super red 3+7
Metriaclima estherae 1+5Senast redigerad av stavhem; 28 June 2012, 14:26.Kommentar
-
-
vad menar du?
Vad man köper för fiskar eller varför man köper SA fiskar när man vill ha ovanliga?Mvh
//AlfKommentar
-
-
Nej, jag menade var. Blev lite fel. Jag funderar på vart man kan köpa lite ovanligare SA ciklider?Kommentar
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
-
Eller denna grymma sida:
Kolla i vårat artregister och sök på delar av släktnamnen men glöm inte att kolla tidigare vetenskapliga namn eller handelsnamn när du söker de används rätt ofta i dessa sammanhang.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Här kommer nu en liten presentation av karet nu när detvarit igång i några veckor
Akvarium: Okänt. Tillhörande ramp.
Inredning: En mangrove rot och en redmoore rot, Skifferblock och stenar plockade i naturen. 4st stenar hemgjorda mal-grottor av skiffer. 3st köpta ler-grottor. Växterna är anubias och javaormbunke samt någon mer som jag inte kommer mihåg namnet på
Teknik: Elite doppvärmare 100W, Eheim 2012 innerfilter och en cirkulationspump på 1650 l/h.
Fiskar: Apistogramma baenschi 1+1 blir förhoppningsvis en hona till.
21st neontetra
l204 1+1
l066 1+0
Vanlig ancistrus 1+2
Jag tror att det i ciklidväg bara kommer att bli apistogrammor. Hur många olika arter och hur många av varje kan man ha om man bara har neontetra och malar som sällskap?Kommentar
-
Snygga firrar!
Är malarna revirhävdande också? Blir kanske trångt då med fler apistor?
Med en massa gömställen kan det väl funka med ett par till annars? (tycker jag iaf men jag har aldrig haft nån apistogramma )Kommentar
-
Läckert.
1-2 arter skulle jag säga borde fungera.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Malarna ligger ju ofta och trycker i grottorna så dom stör nog apistogrammorna. Skulle det funka med en till hona av baenschin och 2+3 hongsloi?Kommentar
Kommentar