152l SA

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stavhem
    Användare
    • January 2011
    • 119

152l SA

Hej.
    Jag har skaffat ett 152l alu-kar som jag ska inreda med rötter och växter. Jag har ett 240l malawi-kar som jag haft i tre år med följd av olika yngelburkar. Nu har jag bestämt mig för att börja odla på l-malar i detta nyinköpta 152liters kar. Men jag vill ju såklart ha något sällskap till dessa jag har tänkt mig ett stim tetror och ett par diskus samt någon apistogramma art. Nu till frågan, jag skule vilja ha nån mer fisk i karet som är lite storlek på, enda kravet är att den inte får störa l-malarna vid lek och inte heller kunna äta ynglen när dessa lämnar grottan. Finns det någon lämplig fisk som kan uppfylla dessa krav? Tack på förhand, mvh Erik.
  • lionfish
    NCS Medlem
    • August 2011
    • 83

Hej, själv tycker jag att detta akvarium är för litet för diskus och andra stora fiskar. Jag skulle föreslå t.ex dvärgciklider - apistogramma som du nämnde. Väldigt fina och intressanta fiskar.
    Hälsningar
    Piotr

Kommentar

• stavhem
      Användare
      • January 2011
      • 119

Okej. Inga fler alternativ?

Kommentar

• johho
        NCS Medlem

• March 2007
        • 1825

Själv tänker jag att dvärgcikliderna kan störa L-malarna då de kommer finnas på botten. Om det nu är L-malarna som är huvudattraktionen i karet. Lite beror det också på vad för sorts L-mal du tänkt dig?

Kommentar

• lionfish
          NCS Medlem
          • August 2011
          • 83

Ett par Nyckelhålsciklider, Cleithracara maronii kunde jag tänka ha i sånt kar. Men igen, jag vet inte om de kommer att störa dina malar eller inte.
          Hälsningar
          Piotr

Kommentar

• stavhem
            Användare
            • January 2011
            • 119

Ursprungligen postat av johho
            Själv tänker jag att dvärgcikliderna kan störa L-malarna då de kommer finnas på botten. Om det nu är L-malarna som är huvudattraktionen i karet. Lite beror det också på vad för sorts L-mal du tänkt dig?
            Jag har svårt att tro att apistogramma kan störa l-malarna. iaf sålänge hanen är där. jag har ett par l204 + en singelhane l066. Kommer att skaffa tre l 066 till så det blir en 2+2:a.

lionfish: aha nyckelhålen har jag inte tänkt på. det skulle nog kunna vara nåt.

ps. tack för hjälpen kommer en projekt-tråd snart.

Kommentar

• lionfish
              NCS Medlem
              • August 2011
              • 83

Ska bli kul att följa, måste själv starta min egen tråd här på forumet.
              Hälsningar
              Piotr

Kommentar

Arbetssätt...