Flera olika apistogrammas i samma kar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Flera olika apistogrammas i samma kar?

Är det möjligt/lämpligt att ha flera olika apistogrammas i samma kar, eller är det risk för korsningar?
    Jag har ett par i mitt 900 tillsammans med Altum och skulle ha plats för åtminstone 4-5 par till för det finns grottor och skrymslen till alla. Men är det risk för att de korsar sig?

//Kaj
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Vissa bör man nog inte mixa. Annars går det nog bra. Jag vet inte riktigt vilka man kan mixa och vilka man inte ska mixa.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Cichlid-Power
      Användare
      • November 2006
      • 253

Hei Kajjjan, det går i de fleste tilfeller bra om det er begge kjønn tilstede. Jeg fanget for eksempel opptil flere typer Apistogramma ute i Puerto Inirida i Colombia. I en biotop fanget jeg som sagt noen kjente og opptil flere ukjent. Det var Apistogramma iniridae , Apistogramma sp, Blutkehl, en som Kullander kallte for Apistogramma tavi, som han sa var et arbeidsnavn, Apistogramma duplotaeni og flere ukjente. Finnes det fisk av begge kjønn går det greit. For mange år siden hadde jeg de forskjellige Apistogramma i forskjellige kar for å unngå miks. Men fiskene visste selv hvem som tilhørte samme slekt, så det har jeg ikke brydd med om senere.

Cichlid-Power

Kommentar

• Kajjjan
        NCS Medlem
        • June 2008
        • 1882

Ok - tack Cichlid-Power! Då blir det några till.

//Kaj

Kommentar

Arbetssätt...