Kul! Grattis! :-)
Min första lek på ormhuvven!
Kollaps
X
-
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/Stockholm -
CoolKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Tackar jo det känns hur kul som helst, det är sånt här som gör att intresset naglar sig fast!
Ynglen har spridit sig över hela karet och föräldrarna har blivit rejält aggressiva så idag såg jag till att håva upp de övriga fiskarna medan de fortfarande var vid liv.
Nu har jag två channa pulchra, en ancistrus och en massa pulchra-yngel, kvar i karet. Det känns riktigt bra för tillfället. Hoppas bara att ynglen växer och mår gott nu.
Några nya bilder - främst på föräldrarna men den nyfikne ser nog yngel också, notera speciellt ynglet som softar uppe på mammas/pappas huvud i en av bilderna. De är små!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Riktigt fina bilder!
Grattis till ynglen.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
Kan bara säga det igen sanslöst bra bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
En liten uppdatering.
Det flyter på rätt fint och nu är det uppskattningsvis 50st yngel på 1.5-2 cm kvar, som käkar fryst artemia med god aptit. Ynglen är verkligen _överallt_ i karet, yngelvården ser inte ut att sträcka sig till att valla runt ynglen, bara till att försvara dem och reviret.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Fotar du med makro för dessa sköna bilder?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vilka kanonbilder!! Har du någon helbild på karet? Det ser väldigt fint ut på de här bilderna. Och riktigt tjusiga firrar!
//KajKommentar
-
Nej jag sitter med ett 18-250mm zoomobjektiv, ca en halvmeter från karet med max inzoomning. Fungerar relativt bra även om man givetvis alltid vill komma ännu närmare. Den externa blixten gör dock 99% av kvaliteten i bilderna nu för tiden, jag kör bara med en simpel SB-400 med TTL-kabel som jag virat fast på ett mikrofonstativ. Toksimpel lösning som ger oförskämt bra resultat jämfört med att köra utan blixt. Rekommenderas varmt!Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Det här är väl det jag kan bjuda på just nu. Karet är hyfsat lummigt men jag hade velat ha betydligt mer växter än så här, ormhuvven ogillar vattenbyten och jag matar nu med smått frysfoder varje dag för ynglens skull så växterna har blivit superviktiga.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
//KajKommentar
-
Kommentar