Nytt 540!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Ursprungligen postat av Trilska
    En bild på hur det ser ut. Fortfarande rätt grumligt å lite bubblor kvar såklart. 5 av 7 grenar flöt upp... Tycker det ser okej ut ändå faktiskt. De sjunker väl så småningom, hoppas jag. Ska ta prover imorgon tänkte jag å släppa i nån testpilot om proverna är okej.

Så det ska väl inte dröja så länge tills firrarna får flytta in. Lite kul tycker jag, hur det kan ändras under tidens gång. Inredningen är inte alls som jag tänkte mig från början, fiskvalet har ändrats. Mycket tack vare detta forum, fått mycket inspiration, tips å svar på frågor. Det tackar jag er alla för

Blir ju en lite annan inriktning på den här tråden nu, akvariet står färdigt å väntar på invånare så nästa steg blir att köpa småjaggor å få dem att växa upp å trivas. Kommer fortsätta uppdatera så klart, antingen här eller i jaguartråden (för den som är intresserad )
    Jag är intresserad!

//Kaj

Kommentar

• RobinH
      Användare
      • August 2008
      • 2150

Ja jag håller med Kajjan! Mycket intressant och karet tror jag kommer bli en höjdare när vattnet har klarnat och det kommer i lite riktiga firrar
      CA

Kommentar

• affealien
        Användare
        • January 2012
        • 1157

Eftersom jag inte har plats för några CA firrar själv just nu så är det roligt att få följa någon annans framsteg och få lite insperation tills jag har plats själv för ett till stort kar.

Sen är det alltid roligt att se hur andra löser olika problem, nästan det roligaste i alla projektrådar.

Du har fått till karet riktigt bra i alla fall måste jag säga.
        Mvh
        //Alf

Kommentar

• Trilska
          Användare
          • September 2011
          • 170

Tack å kul att läsa

Låg å halvsov igår kväll när fx5an stannade å tryckte ut luft... Jisses va det bubblade! Vaknade i panik å rusa mot med hjärtat i halsgropen bara för att se att allting är lugnt å fridfullt...

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jag är definitivt intresserad. Kul att följa och kul att se hur du funderar vid inredningen som blir väldigt väldigt lyckad.

Konsten at hålla igång en projekttråd ligger lite i att posta utan att det alltid svaras, men vet detta. Folk läser och är intresserade. Ni som läser tänk på att peta in ett svar någon fråga ni har men drar er från att fråga...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Trilska
              Användare
              • September 2011
              • 170

Kul att veta å det är ju kul för mig själv att ha hela "resan" samlad på ett ställe så jag fortsätter uppdatera så mycket jag hinner/orkar

Släppte i testpiloter idag, får ju hålla sig trogen till centralamerika nu så det blev 3 st svärdbärare! Skulle ju inte skada om de ynglar av sig massor heller, jag tror inte jaggorna kommer må dåligt av det

Ska nog försöka behålla några yngel iaf, väldigt fina fiskar

Kommentar

• Trilska
                Användare
                • September 2011
                • 170

Nu har det klarnat rätt så bra tycker jag.

Bara vänta på att grenarna sjunker

Kommentar

• affealien
                  Användare
                  • January 2012
                  • 1157

Ser riktigt bra ut.

Hoppas du inte får vänta för många veckor innan grenarna sjunker.
                  Mvh
                  //Alf

Kommentar

• RobinH
                    Användare
                    • August 2008
                    • 2150

Ser mycket bra ut
                    CA

Kommentar

• stavhem
                      Användare
                      • January 2011
                      • 119

Kul när kommer det i fiskar?

Kommentar

• Trilska
                        Användare
                        • September 2011
                        • 170

Tack alla

3 svärdbärare där i nu, får se när jaguarerna flyttar in

Tyckte att utblåset från filtret (fx5) satt lite dåligt, trots sugkoppar å den dära gummiringen. Nästan lite nervös att en tillräckligt motiverad jagga skulle kunna putta ut den ur akvariet. Är ju ingen list på mitt akvarie utan den vilar bara över bakrutan så jag försökte fixera den idag med lite liggunderlag. Men det känns ändå som att jag får hitta en bättre lösning i framtiden, silikona fast den är jag inte riktigt glad över... kanske vill flytta den nån dag trots allt.

Några tips kanske?

Kommentar

• Wilhelm
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9122

En sådan sugpropp som man fäster runt slangen använder jag när jag tömmer akvariet med en grov slang, som alltid "hoppat" ur akvariet tidigare och därmed massa vatten på golvet. Nuså sitter den som berget med denna enkla manick!
                          Finns på lagret.
                          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Trilska
                            Användare
                            • September 2011
                            • 170

Ah, skitbra ju Tack Wilhelm!

Kommentar

• Trilska
                              Användare
                              • September 2011
                              • 170

Lilla malet Malin (dottern har döpt "henne")fick flytta in nyss. Hittade även en svärdbärarhona på golvet innan idag. Sänkte ner henne i vattnet igen å hon simmade iväg som ingenting har hänt...

Kommentar

• Trilska
                                Användare
                                • September 2011
                                • 170

Vattnet i akvariet har börjat bli ganska brunt av alla grenar, testvärdena fortsätter vara bra å testpiloterna verkar trivas!

Hittade de här fiskarna i en affär, personalen hade ingen aning om vad det är för några men jag tycker själv de är lika parachromis loiselle? 2 hanar å en hona kanske? Borde ju få ett riktigt bra pris på dem om man vet mer än personalen om dem, eller hur?

Kommentar

Arbetssätt...