Nytt 540!
Kollaps
X
-
-
Ja jag håller med Kajjan! Mycket intressant och karet tror jag kommer bli en höjdare när vattnet har klarnat och det kommer i lite riktiga firrarCAKommentar
-
Eftersom jag inte har plats för några CA firrar själv just nu så är det roligt att få följa någon annans framsteg och få lite insperation tills jag har plats själv för ett till stort kar.
Sen är det alltid roligt att se hur andra löser olika problem, nästan det roligaste i alla projektrådar.
Du har fått till karet riktigt bra i alla fall måste jag säga.Mvh
//AlfKommentar
-
Tack å kul att läsa
Låg å halvsov igår kväll när fx5an stannade å tryckte ut luft... Jisses va det bubblade! Vaknade i panik å rusa mot med hjärtat i halsgropen bara för att se att allting är lugnt å fridfullt...Kommentar
-
Jag är definitivt intresserad. Kul att följa och kul att se hur du funderar vid inredningen som blir väldigt väldigt lyckad.
Konsten at hålla igång en projekttråd ligger lite i att posta utan att det alltid svaras, men vet detta. Folk läser och är intresserade. Ni som läser tänk på att peta in ett svar någon fråga ni har men drar er från att fråga...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kul att veta å det är ju kul för mig själv att ha hela "resan" samlad på ett ställe så jag fortsätter uppdatera så mycket jag hinner/orkar
Släppte i testpiloter idag, får ju hålla sig trogen till centralamerika nu så det blev 3 st svärdbärare! Skulle ju inte skada om de ynglar av sig massor heller, jag tror inte jaggorna kommer må dåligt av det
Ska nog försöka behålla några yngel iaf, väldigt fina fiskarKommentar
-
-
Ser riktigt bra ut.
Hoppas du inte får vänta för många veckor innan grenarna sjunker.Mvh
//AlfKommentar
-
-
-
Tack alla
3 svärdbärare där i nu, får se när jaguarerna flyttar in
Tyckte att utblåset från filtret (fx5) satt lite dåligt, trots sugkoppar å den dära gummiringen. Nästan lite nervös att en tillräckligt motiverad jagga skulle kunna putta ut den ur akvariet. Är ju ingen list på mitt akvarie utan den vilar bara över bakrutan så jag försökte fixera den idag med lite liggunderlag. Men det känns ändå som att jag får hitta en bättre lösning i framtiden, silikona fast den är jag inte riktigt glad över... kanske vill flytta den nån dag trots allt.
Några tips kanske?Kommentar
-
En sådan sugpropp som man fäster runt slangen använder jag när jag tömmer akvariet med en grov slang, som alltid "hoppat" ur akvariet tidigare och därmed massa vatten på golvet. Nuså sitter den som berget med denna enkla manick!
Finns på lagret.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Lilla malet Malin (dottern har döpt "henne")fick flytta in nyss. Hittade även en svärdbärarhona på golvet innan idag. Sänkte ner henne i vattnet igen å hon simmade iväg som ingenting har hänt...
Kommentar
-
Vattnet i akvariet har börjat bli ganska brunt av alla grenar, testvärdena fortsätter vara bra å testpiloterna verkar trivas!
Hittade de här fiskarna i en affär, personalen hade ingen aning om vad det är för några men jag tycker själv de är lika parachromis loiselle? 2 hanar å en hona kanske? Borde ju få ett riktigt bra pris på dem om man vet mer än personalen om dem, eller hur?
Kommentar
Kommentar