If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Här är nr 2, ska då ha i böljande grenar som går från rothögen å över stenarna. Kanske någon gren uppifrån å ner på vänstra sidan med. Får se vad vi hittar
Börjat fundera på slimline med... blir dyrt det här
Slimline tycker jag funkar om man döljer den mycket, men om mycket av ytan syns så ser man att den upprepar sig mycket och det förstör känslan av biotop tycker jag. Men vill du ha slimline så kör, det kan bli bra också och sålänge du gillar det så
Om det där är de största stenarna du tänkt lägga i akvariet så tycker jag inte att det behövs liggunderlag eller frigolit. När sanden kommer i akvariet så kommer de stenarna knappast utgöra fara (om du inte tappar dom från en högre höjd när du plockar med dom)...
Halloj Trilska!
Det ser redan riktigt skönt ut i ditt kar, kommer att bli toppen!
Med tanke på grenar som bryter ytan, och liksom ser ut att hänga ner från något träd, kan man, givetvis beroende på vilken inriktning karet skall ha, få till riktigt sköna miljöer.
Jag har ofta använt mig av Hassel, och precis som RobinH nämner i ett tidigare inlägg, så har jag också bara sköljt av grenarna och sedan knôtt ner dom direkt i karet!
På de första 4 bilderna är det, precis som ditt, ett 540. Just till den här baljan skippade jag slimline, eller vanlig BTN-bakgrund. Ibland kan en homogent svart bakgrund nästan bli bättre, speciellt om man planerar ljussättningen lite.
På sista bilden är det en liten 50x50x50 cm kub, och i den satte jag några Päronträdsgrenar... funkar fint det också.
Halloj Trilska!
Det var lite större ciklider du skulle ha i karet, va?
Då får man tänka i lite andra banor än det man ser på bilderna i förra inlägget, där det handlar till största del om inredning för dvärgciklider, Apistogramma o.s.v.
Man kan ju hänga exempelvis Red Moore-rötter i ovankant på karet också, det ger ofta en ganska skön känsla. De två första filmerna är från ett 960-litare. Den tredje filmen är ett 540-liters inrett med ganska öppen bottenyta och hängande Hassel - skulle ju kunna passa till exempel jordätare av mindre sort.
Den fjärde filmen är på ett 960-literskar, där jag inredde mycket öppet åt några EB - Jack Dempsey.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 20 June 2012, 11:44.
Ser inga filmer :p men det är jag med på, vill ju ha lite tjockare grenar som "tål" fiskarnas framfart.
Såg visst filmerna, va en länk ju
Film nr 3 är litegrann som jag tänkt mig, dock vill jag inte ha det lika "buskigt" utan ett fåtal stabila grenar. Mina fiskar kommer behöva lite svängutrymme
Ser inga filmer :p men det är jag med på, vill ju ha lite tjockare grenar som "tål" fiskarnas framfart.
Såg visst filmerna, va en länk ju
Film nr 3 är litegrann som jag tänkt mig, dock vill jag inte ha det lika "buskigt" utan ett fåtal stabila grenar. Mina fiskar kommer behöva lite svängutrymme
Tack för inspiration!
Alarmerande att du inte ser filmerna direkt i tråden - jag gör det klart och tydligt...
Jag vet inte riktigt, eller har fattat det, vilka fiskar du skall ha i karet, men det är tydligen rejäla killar. Ja, som sagt, mina inredningar skall du inte ta fasta på så mycket - de är mer "hemma hos mig" och jag tänkte mer visa olika sätt att möjligtvis hänga lite ved i andra delar av karet än på botten, vissa gillar det och andra inte - och exemplen passar nog bäst för lite mindre ciklider, som inte river buskage. Tänkte mer på pinnar och hängande bråte som man kan ha som inredningsdetaljer för att "djungla" till det hela. Vill man ha det mer öppet så kan man ju för all del stanna på ett mer inledande stadium (se bilder... om dom funkar) och liksom stanna där.
Nä, nu skall jag inte störa i tråden mer - det finns så mycket bättre tips och expertis!
Ditt kar ser riktigt läckert ut. Det skall bli jättekul och intressant att följa utvecklingen!
Fiskar kommer bli jaguarciklider. Börjar med en grupp yngel å behåller ett par Va inne på sa-ciklider från början men efter att jag tittat å läst i jaguartråden osv kan jag inte motstå dem längre!
Tack igen för inspiration Mats, gett mig idéer till inredningen!
Fiskar kommer bli jaguarciklider. Börjar med en grupp yngel å behåller ett par Va inne på sa-ciklider från början men efter att jag tittat å läst i jaguartråden osv kan jag inte motstå dem längre!
Tack igen för inspiration Mats, gett mig idéer till inredningen!
Cool Breeze, Trilska!
Aha, Jaggar.. då är jag med på noterna!
Alarmerande att du inte ser filmerna direkt i tråden - jag gör det klart och tydligt...
Jag vet inte riktigt, eller har fattat det, vilka fiskar du skall ha i karet, men det är tydligen rejäla killar. Ja, som sagt, mina inredningar skall du inte ta fasta på så mycket - de är mer "hemma hos mig" och jag tänkte mer visa olika sätt att möjligtvis hänga lite ved i andra delar av karet än på botten, vissa gillar det och andra inte - och exemplen passar nog bäst för lite mindre ciklider, som inte river buskage. Tänkte mer på pinnar och hängande bråte som man kan ha som inredningsdetaljer för att "djungla" till det hela. Vill man ha det mer öppet så kan man ju för all del stanna på ett mer inledande stadium (se bilder... om dom funkar) och liksom stanna där.
Nä, nu skall jag inte störa i tråden mer - det finns så mycket bättre tips och expertis!
Ditt kar ser riktigt läckert ut. Det skall bli jättekul och intressant att följa utvecklingen!
Jag ser filmerna tydligt. Trilska vet du vad det beror på att du inte ser dem infogade i inlägget? Kör du tapatalk eller var det från din vanliga dator?
Inredningen ser läcker ut.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar