NCS på facebook

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

NCS på facebook

Jo med vår facebooksida är vi ett steg på väg. Vore bara tråkigt om vi inte ens får kommentarer alls utan bara gilla markeringar på facebook istället. Men men det kommer var så säker...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Ursprungligen postat av DaRe
    Jo med vår facebooksida är vi ett steg på väg. Vore bara tråkigt om vi inte ens får kommentarer alls utan bara gilla markeringar på facebook istället. Men men det kommer var så säker...
    Nej, det är ju stoooor risk att vi inte får några kommentarer! Facebook är ju helt utan kommentarer...
    Förstår faktiskt inte alls det resonemanget.
    Faktum är att antalet kommentarer på det här forumet redan är otroligt lågt, jämfört med andra ciklidforum. Om man är borta en vecka och sedan klickar på "Senaste ämnen" så ser man hur lite aktivitet det är - trots att vi verkar ha fått många nya medlemmar. Istället för att vara rädda för att mista det lilla vi har borde vi vara lite mera öppna för nya grepp och försöka öka aktiviteten.
    Jag ser flera gånger trådar där upphovsmannen eller -kvinnan beklagar att intresset inte verkar överväldigande stort för det de skriver. Senast var det väl i Lars Anderssons tråd om Malawiresan som man kunde läsa att han uppfattade inte intresset för hans resa som överväldigande stort i forumet. En annan gång som jag kommer ihåg på rak arm var när kaj.p var på resa i Asien - samma sak och det blev ingen reseberättelse. Jag helt och fullständigt övertygad att en "gilla-knapp" hade fyllt en viktig funktion. Om sen folk vill säga något mer än bara "gilla" - ja då är de väl inte så fullständigt paralyserade att de inte kan förmå sig att göra det, eller ?
    Nu har jag kapat den här tråden och beklagar det men jag tycker det är enfaldigt DaRe att tro att konsekvensen av en "gilla-knapp" skulle bli mindre aktivitet och känner instinktivt att ett sådant påstående inte får stå oemotsagt. Sorry.

//Kaj

Kommentar

• Kajjjan
      NCS Medlem
      • June 2008
      • 1882

Nu blev det fel. Jag pratar inte om NCS på Facebook utan ciklid.org - vårt forum.

//Kaj

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Ja det är väl klart om man kan klicka på gilla så behöver man ju inte svara så visst finns väl en risk att det blir färre kommentarer. En hel del kommentarer sker ju just för att säga gilla, men kanske man klickan gill aoch dessutom skriver en sådan kommentar, vad vet jag.

Spelar iofs ingen roll funktionen kommer så snart vi kan i alla fall.

Vad gäller aktivitet så tycker jag också att för många njutit av Majvärmen men nu när Junikylan kommit över oss kan vi sätat igång och posta, hehe
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• RobinH
          Användare
          • August 2008
          • 2150

Ursprungligen postat av Kajjjan
          Nu blev det fel. Jag pratar inte om NCS på Facebook utan ciklid.org - vårt forum.

//Kaj
          Sorry blev lite fel när jag flyttade inläggen! Tror Dare har bättre koll på hur man fixar det!
          CA

Kommentar

• Kajjjan
            NCS Medlem
            • June 2008
            • 1882

Ja det är väl klart om man kan klicka på gilla så behöver man ju inte svara så visst finns väl en risk att det blir färre kommentarer. En hel del kommentarer sker ju just för att säga gilla, men kanske man klickan gill aoch dessutom skriver en sådan kommentar, vad vet jag.

Spelar iofs ingen roll funktionen kommer så snart vi kan i alla fall.

Vad gäller aktivitet så tycker jag också att för många njutit av Majvärmen men nu när Junikylan kommit över oss kan vi sätat igång och posta, hehe
            Det är inte bara maj - det är så för jämnan. Det kan inte vara så svårt att få fram en statistik på det.
            Är det viktigare att man skriver ett inlägg där det står "jag gillar det här" än att man enklare kan visa sin uppskattning genom att klicka "gilla"? Jag är helt hundra på att en överväldigande majoritet läser massor av inlägg och tittar på massor av bilder och filmsnuttar som de gillar utan att skriva ett inlägg om det. Med en gilla-knapp skulle de enkelt kunna tala om för upphovmännen och -kvinnorna att de gillar vad de ser och läser och därmed uppmuntra till fortsättning. Det KAN alltså leda till FLER inlägg!
            Jag fattar inte ens att det här ska behöva förklaras.
            Ursprungligen postat av RobinH
            Sorry blev lite fel när jag flyttade inläggen! Tror Dare har bättre koll på hur man fixar det!
            Det är ok Robin. Diskussionen hörde i alla fall inte hemma i din tråd. Bra att det kunde knoppas av till en egen tråd.

/Kaj

Kommentar

• Mr.Mange
              Användare
              • September 2011
              • 40

Ursprungligen postat av Kajjjan
              Det är inte bara maj - det är så för jämnan. Det kan inte vara så svårt att få fram en statistik på det.
              Är det viktigare att man skriver ett inlägg där det står "jag gillar det här" än att man enklare kan visa sin uppskattning genom att klicka "gilla"? Jag är helt hundra på att en överväldigande majoritet läser massor av inlägg och tittar på massor av bilder och filmsnuttar som de gillar utan att skriva ett inlägg om det. Med en gilla-knapp skulle de enkelt kunna tala om för upphovmännen och -kvinnorna att de gillar vad de ser och läser och därmed uppmuntra till fortsättning. Det KAN alltså leda till FLER inlägg!
              Jag fattar inte ens att det här ska behöva förklaras.
              Trycker på -> Gilla

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Som sagt det kommer så snart vi får tid och lyckas med det hela...

///David

Kommentar

• Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • June 2008
                  • 1882

Som sagt det kommer så snart vi får tid och lyckas med det hela...
                  Gillar.

//Kaj

Kommentar

Arbetssätt...