Är det någon som har dessa ihopa och vilken art i så fall. Jag skulle vilja ha en mindre art som inte gräver runt hela karet och som även låter bli växter. Finns denna???
Jordätare + diskus
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag kan inte låta bli att rekommendera Guianacaras trots att de gräver, men de rör inte växter går utmärkt med diskus enligt rapporter jag läst.
För att minimera grävning:- Skapa 1-2 grottor av stenar och rötter (med kanske tätta ta och siodor.
- Placera denan baktill i karet eller vid ett hörn.
- Dölj ingångarna till grottorna med växter eller grenar.
- Fyll delvis igen grottorna med sand
Då komme det att gräva ut grottorna så det passar dem bättre och när det är gjort kommer de inte gräva mer, alls... Jag har haft ett ogrävs akvarium nu i över ett år med Guianacara geayi , bilderna kan du se i artregistret och ett av mina album här. Jag lastade in en massa nya rötter nyligen och då lockades de till att flytta boet till ett annat ställe som jag tror är bättre, då blev det lite grävning.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Fina fiskar, skulle jag kunna tänka mig. Men de är väl svåra att få tag på, har aldrig sett dessa i någon butik.....Kommentar
-
Jodå de finns av och till. Även andra varianter av Guianacara. Var ligger Hörby? Skåne? då finns ju Danmark inte för långt bort dessutom och unimati där du får 10% som medlemKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Ciklidshopen i Södra sandby. Har inte Lasse sådana hemma, finns där säkert några andra att dregla överKommentar
-
Sandby ciklid hobby har inte någon Guianacara art inne förtillfälligt iaf. jag var där i fredags.CAKommentar
-
Var inne o kollade på Unimatis hemsida, de har inte någon av släktet Guianacara hemme. Tack för infon om Sandby, varit där många ggr men aldrig sett denna arten där.Kommentar
-
Kommentar
-
Biotodoma cupido (alternativt Wavrini) kanske? Jag har aldrig hållt dem med diskus, men det borde fungera. De är hur som helst extremt snälla, och jag upplever diskusen som betydligt tuffare.
/JockeKommentar
-
Biotodoma cupido (alternativt Wavrini) kanske? Jag har aldrig hållt dem med diskus, men det borde fungera. De är hur som helst extremt snälla, och jag upplever diskusen som betydligt tuffare.
/JockeMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Sen upplever jag att den inte är så himla blyg, mina var frame hela tiden, förutom när dom försökte leka
Däremot när min hade hane dog,så blev det ett himla liv på mina hona.
Då började hon jaga discus.
Men en otroligt vacker fisk är det.Kommentar
Kommentar