Ja jag diggar dem enormt. Tack för den delen.
Geophagus Brachybranchus Lek :)
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Sitter och funderar på vad jag ska ta mig åt med den stackars honan, hon får inte vara i fred många sekunder utan att bli i väg jagad.
Om jag håvar upp henne, tror ni hon släpper ynglen då ?
Tänkte att jag skulle ha henne och ynglen i ett 150 liters så de får lugn och ro. Det akvariet är typ 65x65x35 så det finns ju botten area.
Alternativet är ju att jag skärmar av det hörnet hon brukade få vara i fred i. Men frågan är med vadå, någon som har tips ?Kommentar
-
Rötter är väldigt bra som de kan simma runt jagaren brukar ofta ge upp om den jagade kan svänga runt några hörn.
Jag skulle nog lämna dem, det blir fler lekar framöver...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Då får det bli ek-grens jakt i storskogen imorgon, det finns många kandidater som jag bara inte orkat bära hem på hund promenaderna.Kommentar
-
Sitter och funderar på vad jag ska ta mig åt med den stackars honan, hon får inte vara i fred många sekunder utan att bli i väg jagad.
Om jag håvar upp henne, tror ni hon släpper ynglen då ?
Tänkte att jag skulle ha henne och ynglen i ett 150 liters så de får lugn och ro. Det akvariet är typ 65x65x35 så det finns ju botten area.
Alternativet är ju att jag skärmar av det hörnet hon brukade få vara i fred i. Men frågan är med vadå, någon som har tips ?
Cichlid-PowerKommentar
-
-
-
Låter bra det!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
På måndag-tisdag ska det börjas köra svartvatten med allt vad det innebär, nu vill jag banne mig att VF paret också ska börja leka
Ska även åka och köpa lite virke till ställning+ramp bygge, men ska flytta 100 meter till större lya i mitten av Juli så installation blir då. Flera akvarier kommer då få plats under den ställning jag tänkt bygga. Har flera akvarier i källaren som bara väntar på att bli apisto-kar samt något annat kul
Yngel kar måste ju givetvis få plats där under, vill ju kunna dra upp dessa jordätare i säljbar storlek ocksåKommentar
-
Blir inte riktigt klok på detta, nu tuggar hanen igen.. Men han vill inte ha honan i sitt revir.. sjukt lustiga fiskar, dock väldigt intressant. världens dockusåpaKommentar
-
Hehe, det kan nog iofs vara så att de byter med varandra om tuggandet. Smart drag så de också kan turas om att äta.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
30-50st frisimmande yngel finns nu i gropen. Svårt att se dock då honan och hanen hela tiden flyttar dem/skyddar dem. De håller till i det hörn som vi har dörröppningen till vardagsrummet därför har jag nu satt för en svart soppsäck. Den täcker nu hela kortsidan samt en del av framrutan. Så nu är paret lite lugnare. Har även tryckt i lite snyggt böjda grenar (MaxB style) i det hörnet. Svartvatten ska även köras igång på måndag/tisdag för att få igång VF paret också.
Snygga bilder utlovas imorgon då jag ska låna en systemkamera för ändamålet.Senast redigerad av ReGGae_Ripan; 09 June 2012, 16:19.Kommentar
-
Kommentar