Hej! Vi vill köpa kardinaltetra.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna och Anton
    Användare
    • June 2012
    • 1

Hej! Vi vill köpa kardinaltetra.

Hej! Vi vill köpa kardinaltetra. Men vi vet inte var kan vi köpa dem och hur mycket de kostar.
    Kanske någon har någon information?
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Hej

Kardinaltetra kan ni köpa de flesta affärerna. Priset varierar rätt mycket, men det är inte en speciellt dyr fisk även om man köper ett stim. Jag vet inte något om affärerna i Sundsvall, men jag har svårt att tro att inte flera har och att ni därmed kan jämföra pris. Större brukar vara lite dyrare men min erfarenhet är att de inte är lika känsliga. Personligen gillar jag de små och se dem växa upp och brukar köpa dessa.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• HåE
      Användare
      • September 2007
      • 1525

Om ni bor inne i Sundsvall så är det bara att ta sig till Ströms zoo och ute i birsta finns det ju 3 zoo butiker till. Alla dessa brukar ha kardinaltetra hemma.
      När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• nicson
        Användare
        • January 2010
        • 639

Läste någonstans (BTN?) att de flesta kardinaltetror i handeln är vildfångade!Stämmer det fortfarande så är det ju lite coolt. Den är väl lite känsligare än de flesta ciklider men vacker...

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av nicson
          Läste någonstans (BTN?) att de flesta kardinaltetror i handeln är vildfångade!Stämmer det fortfarande så är det ju lite coolt. Den är väl lite känsligare än de flesta ciklider men vacker...
          Alla är vildfångade som jag förstått det. Det är därför som man alltid ska kolla efter "fripassagerare" i akvariet med kardinaltetror.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Cichlid-Power
            Användare
            • November 2006
            • 253

Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Alla är vildfångade som jag förstått det. Det är därför som man alltid ska kolla efter "fripassagerare" i akvariet med kardinaltetror.
            Også om de kommer fra Brasil eller Colombia. For å vite andre Tetra som følger med.ø

Cichlid-Power

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Inte längre, det finns de som odlar. Men det är mycket svårt att få lönsamhet i att odla dem inte alls lika "lätt" som neontetra.

Kommentar

Arbetssätt...