If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kardinaltetra kan ni köpa de flesta affärerna. Priset varierar rätt mycket, men det är inte en speciellt dyr fisk även om man köper ett stim. Jag vet inte något om affärerna i Sundsvall, men jag har svårt att tro att inte flera har och att ni därmed kan jämföra pris. Större brukar vara lite dyrare men min erfarenhet är att de inte är lika känsliga. Personligen gillar jag de små och se dem växa upp och brukar köpa dessa.
Om ni bor inne i Sundsvall så är det bara att ta sig till Ströms zoo och ute i birsta finns det ju 3 zoo butiker till. Alla dessa brukar ha kardinaltetra hemma.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
Läste någonstans (BTN?) att de flesta kardinaltetror i handeln är vildfångade!Stämmer det fortfarande så är det ju lite coolt. Den är väl lite känsligare än de flesta ciklider men vacker...
Läste någonstans (BTN?) att de flesta kardinaltetror i handeln är vildfångade!Stämmer det fortfarande så är det ju lite coolt. Den är väl lite känsligare än de flesta ciklider men vacker...
Alla är vildfångade som jag förstått det. Det är därför som man alltid ska kolla efter "fripassagerare" i akvariet med kardinaltetror.
Kommentar