Nej bilderna blir för stora dvs med IMG taggar skalas de inte ned så de ryms i forumet utan det kan plötligt bli 2400 pixel brett inlägg, det är aningen svårläst. Med bifogade bilder kan man klicka och vips kommer bilden upp i full skala medan forumet är fortsatt läsbart.
Tråkigt att lägga upp bilder varför
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Nej bilderna blir för stora dvs med IMG taggar skalas de inte ned så de ryms i forumet utan det kan plötligt bli 2400 pixel brett inlägg, det är aningen svårläst. Med bifogade bilder kan man klicka och vips kommer bilden upp i full skala medan forumet är fortsatt läsbart.
Gör om gör bättre.Kommentar
-
Sen jag lärde mig HUR man gör har jag inte haft några problem. Och det är egentligen inte så förbenat komplicerat när man väl vet hur man ska göra - som med det mesta annat alltså.
Jag kör med jpg och sparar bilden i 1200 pixlars bredd när formatet är "liggande horisontell bild". Tycker det blir lagom storlek. Då blir inte forumet "för litet för bilden" heller.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Personligen tycker jag att det lättare att ladda upp bilderna nån annanstans och sedan bara länka dom hit med IMG-taggar. För det första så får du en högupplöst backup på nätet och om du sedan ska visa upp bilderna i andra forum behöver du inte ladda upp dom på nytt utan lägger bara in samma länk.
Jag använder Googles Picasa men funderar på att byta då användarvänligheten åkte i botten efter nån uppdatering. Funderar på att börja med Flickr istället.
Tycker det skulle vara kanon om forumet breddades så bilder i typ 1024 pixlars bredd tillåts. Då slipper vi junket med förstoring av bilder som vi har nu. Och inte blir det väl lässvårigheter för att man ökar bredden på forumet? Visst vore det förstås bra om storleken ställde in sig per automatik för dom som inte orkar själva. Nytag tack, det är ett fåtal forum som envisas kvar med litet format......Kommentar
-
Visst vore det enklaste bättre dator o mer kunskap
men varför uppfinna hjulet igen
varför inte låta forumet förenkla för användaren
sedan kan väl proffsen mickla med sina bilder tills dom är nöjda
själv är jag nöjd om min dator säger bild upplagdjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Dessutom krävs en forumsuppdatering som kostar en del pengar men framförallt tar lång tid.Kommentar
-
men antalet bilder som läggs in på forumet talar ett helt annat språk
dvs få inlägg o skitlite bilderjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Här har vi sprungit i ekorrhjulet för länge nästan alla.Kommentar
-
De tror jag inte beror på att man tycker det är tekniskt svårt att anpassa storleken på sina bilder. Det är helt enkelt bättre o mer spännande att göra det på FB eller andra ställen där man når fler än den lilla skara som finns här.
Här har vi sprungit i ekorrhjulet för länge nästan alla.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Alla forum som man lägger upp bilder formaterar om bilden automatiskt men här ska det vara asjobbigt
man ska själv förminska den och eftersom jag har tummen mitt i blir det flera gånger vilket betyder att lägga in tio bilder tar en kväll
alla andra forum fixar jag en bild på någon minutNewbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Så länge man håller sig inom maxstorlek sker ingen förvanskning bara för de som inte vill justera storlek i förhand. Bra för alla. Det krävs ingen uppgradering av forumet för detta endast en uppdatering av en ini fil, jag har specat vad som krävs, menvet inte vilken ini fil det gäller det finns nämligen fler än en och sedan krävs nog en omstart om jag läst vbulletin forumet korrekt när jag grävde i frågan i höstas.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Nu kan man ladda upp stora bilder som attans.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar