Sjuk kakadua

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jojje81
    Användare
    • January 2012
    • 36

Sjuk kakadua

Min kakadua hane har blivit dålig, han mer eller mindre ligger på botten lite på sidan och verkar väldigt seg och rör han på sig så simmar han även lite på sidan. Det ända "felet" jag kan se på honom är att buken verkar va något svullen. Övriga innevånare i karet verkar inte va påverkade på nåt sätt (en hona av samma ras, ett guppy yngel, några ancistrusar, två cr räkor och en massa snäckor. Dock har jag hittat ett tomt Posthornsskal, kan det va så att han tryckt i sig den och helt enkelt förätit sig? Kanske ska nämnas att han bara är ca 3-4cm.

Nån som vet vad det kan va och vad jag kan göra?

Snabba svar uppskattas
  • jojje81
    Användare
    • January 2012
    • 36

ingen som har nån ide? nu ligger han still på botten och bara andas, borde jag göra han lidande kort? eller finns det nån chans att han repar sig?

Kommentar

• jojje81
      Användare
      • January 2012
      • 36

Blev att göra hans lidande kort, har skaffat nya nu och dom mår iaf bra än så länge

Kommentar

• Getingen
        Användare
        • December 2012
        • 412

Kakaduorna är många fall sönderavlade tyvärr, så risken att få en svag individ eller plötsligt dödsfall är ganska stor. Har du andra apistos i karet eller flera hanar? Om samma sak upprepar sig så rekommenderar jag dig att testa en annan apisto istället som inte är så hårt avlad. Jag hade problem med kakaduorna. Gav till slut upp och testade Baenschi istället och dom vråltrivdes under samma förutsättningar.

Kommentar

Arbetssätt...