If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Yepp... Det är en Cichlasoma bocourti ... en stor, utrymmeskrävande men ändå relativt snäll firre... storleken som anges i artbeskrivningen här ovan stämmer inte alls... lägg till 15 cm till den siffran så kommer du närmare sanningen..
Får man fråga var du fått tag på bocourtin. Ser ut som min gamla hanne. Mitt gamla par gick i sandby ett tag och köptes sen av en kille som hadde blandannat hantlar.. Kan det vara du?
Jag var faktiskt och hämtade ett 450 liters kar igår utanför landskrona och då medföljde fiskarna, det var nog han som hade haft bocourti paret, men den ena fisken hade dött sa han
Får man fråga var du fått tag på bocourtin. Ser ut som min gamla hanne. Mitt gamla par gick i sandby ett tag och köptes sen av en kille som hadde blandannat hantlar.. Kan det vara du?
Om det stämmer att den är 37cm så tvivlar jag på att det är våran gammla hane, han var ju "bara" 32cm när jag hade honomför inte allt för längesedan!
Jag var faktiskt och hämtade ett 450 liters kar igår utanför landskrona och då medföljde fiskarna, det var nog han som hade haft bocourti paret, men den ena fisken hade dött sa han
Känner du myggan från ÖG?
Synd att honan hadde dött.. Nej jag känner inte myggan. Det är en liten by så inte helt omöligt stött på han... Kan det stämma att han kan vara 32-34cm? Så är det garantert mitt,Robins och Jinnarparens gamla hane..
Jag kan mäta honom imorgon, han får gå en dag till i karantän eftersom han hade någon svampliknande infektion på kroppen!
Ahh Han heter egentligen Fredrik Månsson (min kusin!), han bodde på Björkvägen vid monoprint med sina päron och syrra! Mattias och Ronnie då? Dom bodde vid lekan, alltså det huset som brann ner för ett par år sedan
Kommentar