Identifiering av fisk, hjälp mig :D

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CrazyCharlie
    Användare
    • April 2012
    • 36

Identifiering av fisk, hjälp mig :D

Är det någon som kan berätta för mig vad detta är för fisk?

Den är ca 37 cm lång!

• Nicke SA
    NCS Medlem
    • January 2007
    • 290

denna skulle jag tippa http://www.ciklid.org/artregister/ar...art.php?ID=330
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

Kommentar

• Pangaea
      Användare
      • February 2004
      • 390

Yepp... Det är en Cichlasoma bocourti ... en stor, utrymmeskrävande men ändå relativt snäll firre... storleken som anges i artbeskrivningen här ovan stämmer inte alls... lägg till 15 cm till den siffran så kommer du närmare sanningen..
      "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

• CrazyCharlie
        Användare
        • April 2012
        • 36

Tjenare!

Tack som fan Nicke för hjälpen! Visst fasen är det en sån som simmar i karet!

Pangaea haha ja det stämmer nog! Den är jävligt stor!

Kommentar

• salmberg
          Användare
          • October 2007
          • 830

Får man fråga var du fått tag på bocourtin. Ser ut som min gamla hanne. Mitt gamla par gick i sandby ett tag och köptes sen av en kille som hadde blandannat hantlar.. Kan det vara du?

Kommentar

• CrazyCharlie
            Användare
            • April 2012
            • 36

Tjenare Salmberg!

Jag var faktiskt och hämtade ett 450 liters kar igår utanför landskrona och då medföljde fiskarna, det var nog han som hade haft bocourti paret, men den ena fisken hade dött sa han

Känner du myggan från ÖG?

Kommentar

• RobinH
              Användare
              • August 2008
              • 2150

Ursprungligen postat av salmberg
              Får man fråga var du fått tag på bocourtin. Ser ut som min gamla hanne. Mitt gamla par gick i sandby ett tag och köptes sen av en kille som hadde blandannat hantlar.. Kan det vara du?
              Om det stämmer att den är 37cm så tvivlar jag på att det är våran gammla hane, han var ju "bara" 32cm när jag hade honomför inte allt för längesedan!
              CA

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

Jag har lagt på 10 cm i artregisteruppgiften
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• salmberg
                  Användare
                  • October 2007
                  • 830

Ursprungligen postat av CrazyCharlie
                  Tjenare Salmberg!

Jag var faktiskt och hämtade ett 450 liters kar igår utanför landskrona och då medföljde fiskarna, det var nog han som hade haft bocourti paret, men den ena fisken hade dött sa han

Känner du myggan från ÖG?
                  Synd att honan hadde dött.. Nej jag känner inte myggan. Det är en liten by så inte helt omöligt stött på han... Kan det stämma att han kan vara 32-34cm? Så är det garantert mitt,Robins och Jinnarparens gamla hane..
                  Senast redigerad av salmberg; 13 May 2012, 20:49.

Kommentar

• CrazyCharlie
                    Användare
                    • April 2012
                    • 36

Jag kan mäta honom imorgon, han får gå en dag till i karantän eftersom han hade någon svampliknande infektion på kroppen!

Ahh Han heter egentligen Fredrik Månsson (min kusin!), han bodde på Björkvägen vid monoprint med sina päron och syrra! Mattias och Ronnie då? Dom bodde vid lekan, alltså det huset som brann ner för ett par år sedan

Kommentar

Arbetssätt...