Anentome helena

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    Användare
    • April 2010
    • 306

Anentome helena

Vet att denna snäcka är mycket bra när man vill hålla efter snabbreproducerande snäckor. Min fråga är om de även ger sig på fiskrom? Har mängder av dessa i ett litet kar och fiskarna leker men romen försvinner (kan givetvis ha med annat att göra men vill kunna stryka denna fundering).

Vet inte hur helena reproducerar sig, men om jag stoppar i en enda snäcka i ett kar borde det väl inte kunna bli fler? Vill få bort Physa i några odlingskar.
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Vet att denna snäcka är mycket bra när man vill hålla efter snabbreproducerande snäckor. Min fråga är om de även ger sig på fiskrom? Har mängder av dessa i ett litet kar och fiskarna leker men romen försvinner (kan givetvis ha med annat att göra men vill kunna stryka denna fundering).

Vet inte hur helena reproducerar sig, men om jag stoppar i en enda snäcka i ett kar borde det väl inte kunna bli fler? Vill få bort Physa i några odlingskar.
    Den ska inte vara hermafrodit så är den ensammen ska den inte kunna reproducera sig. Men om den är som äppelsnäckor kan den gå befrukatd i några månader innan den lägger ägg.

Om den äter ägg däremot tänker jag låta vara osagt.
    Mvh
    //Alf

Kommentar

Arbetssätt...