Pannrum med kalksten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

Hej

Ikväll skall det limmas rör och köpas in filter material till sumpen.
    Anslutningen mellan pump och rör är ej färdig än men det blir nog slang och klämma.
    Jag skall hem och mäta lite idag så man är förberedd till shopping rundan på Clas O . sen..

Skiv material för inklädning är underutredning jag har 2 alt. Plexi glas med kulör sam en alu. komprosit skiva grå svart.
    Man vill att det skall vara tyst och inga ljussken på fel ställen samt att det skall vara demonterbart.. Inte lätt men det finns en ide som skall provas.

Hoppas att jag kan skynda långsamt så blir det nog bra. Man skall inte stressa fram lösningar även fast man vill bara köra 180 när man har en tanke..

Mvh Micke

Kommentar

• affealien
      Användare
      • January 2012
      • 1157

På mitt saltkar kör jag Målade MDF skivor till väggar och dörrar på ställningen sedan ljudämpsplattor från biltema på insidan för att få det så tyst som möjlig eftersom jag har mitt kar i vardagsrummet.
      Men känns nästan som aluminiumkompositen hållet bättre, plexiglas spricker ju ganska lätt tyvärr.
      Mvh
      //Alf

Kommentar

• Micke_720
        Användare
        • November 2003
        • 368

Ursprungligen postat av affealien
        På mitt saltkar kör jag Målade MDF skivor till väggar och dörrar på ställningen sedan ljudämpsplattor från biltema på insidan för att få det så tyst som möjlig eftersom jag har mitt kar i vardagsrummet.
        Men känns nästan som aluminiumkompositen hållet bättre, plexiglas spricker ju ganska lätt tyvärr.
        Tackar för tipsen..
        Bra med ljuddämpande material.
        Mitt kommer också stå i ett rum där det krävs lite lägre buller volym.

Med vänlig hälsning, Micke

Kommentar

• Micke_720
          Användare
          • November 2003
          • 368

Hej

Nu är rören limmade och Eheim pumpen ansluten till rören och alla kammare är klara.
          Första kammaren blir det bio bollar + Blå filtermatta i kuber. Sedan går vattnet till kammare 2 där finns det UV rening (+en liten pump till UV) , Kalksten, Värmare sedan bär det av till kammare 3 med en luftfälla i mellan. Där ligger Pumphuvudet från Eheim.

Om farten på vattnet blir för dålig kommer en liten streamer pump petas in (på Timer med belysningen)

Inredningen skall det provas "less is more" , Inga moduler endast svarta väggar och 2 stora kalkstenar mitt i. Sedan skall den vita sanden i.

I bästa fall kan det prov fyllas i helgen.
          Tanken är att provköra karet inann det kommer att byggas in.

Belysningen är kvar att lösa..(Led + MH?)

Kommentar

• Micke 720
            Användare
            • January 2013
            • 23

Hej

Här kommer en glad Demasoni... innan han åkte ur 720liters karet..
            Bifogade filer

Kommentar

• Micke 720
              Användare
              • January 2013
              • 23

Hej

Nu går alla fiskar i rätt kar efter att provat att ha troffarna i 360liters karet och inte fått någon bra lycka med detta.
              När de kom 720 igen glöder de om dem och så gasar fullspeed åt alla håll och sitter käft mot käft...

Första bilderna är på Saltvattenskaret med Demasoni och Firefish i. (grumligt och livrädda fiskar)
              De andra bilder naär i från pannrummet...
              Bifogade filer

Kommentar

• HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

Riktigt fina kar Micke!
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Micke 720
                  Användare
                  • January 2013
                  • 23

tackar..

Kommentar

Arbetssätt...