Pannrum med kalksten
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Ja det gäller att ta seden dit man kommerKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Hej
Dåligt med bilder men nu är bänken klar och imorgon skall stora karet ställas på plats och sedan blir det en sväng till en bra sten strand för att hitta snygga stenar.
Ikola gruppen får trängas i ett 230 liters i några dagar innan det blir premiär i 720 liters karet.
Det kommer lite bilder inom kort.
TYp här kommer bilderna..
MickeKommentar
-
1/ Gotlänsk kalksten när den är som bäst..
2/ Upptankning av karet
3/Gotländskt stenröse
4/Fullt kar...
Bilderna är si så där tagna med Mob.. men ändå bilder.
Jag har ett ställe på ön där det finns perfekt sten för akvarieinredning enl mitt tycke och smak.. ; )Kommentar
-
1/ ikolor
2 Ikolor
Väntar på att Easylife skall tunnas ut.
Jag är hyfsat nöjd. Det skall kompletteras med lite mindre kalksten runt de stora för att få en bra övergång.
Sedan är det belysningen kvar att klura på.Kommentar
-
-
-
Bänkarna är gjorda av stomme ev 45*225 sedan är det skruvat vitfanerad spånskiva på det.
Botten bjälklaget som lilla karet står på är det stående 34*95 och vitfanerad spånskiva.bänken är 2,11 bred och 0,64 bred höjden är anpassad för att man skall kunna dammsuga under och att det ej skall täcka för fönstret.
Det verkar hålla än...; )
Mvh MickeKommentar
-
Hej Lite nya bilder
Nu har jag startat lilla karet och provar med en ny sand kombo. med lite grövrestenar.
Ev skall detta provas i nästa projekt på allvar.
1/ Nästa projekt 320 liters med sump och Opti White glas. (skall bli hem åt Demasoni)
2/ Ny sand med kalksten och någon Demasoni
3/ Mera kalksten
MickeKommentar
-
Ser ut att vara trevliga mått på det 320-karet?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hej
Det är 1000x600x600 (mm).
Jag har haft mycket nu och inte kunna startat detta än..
Men snart så..
Mvh Michael D.Kommentar
-
Hej
Nu börjar det bli dags för att sätta ihop "lyx" karet.
Frågan är bara om ikolorna skall placeras i detta karet på 360 liter med sump på 100 liter?
Det skall bara byggas in och förses med belysning.. Klart till års skiftet är väl rimligt..Kommentar
-
Ser ut att kunna bli en proffsig lösning!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar