Dålig eftermarknad på akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

    #46
    Dåligt pris på begagnat??? inte på Blocket i alla fall. Tycker dom flesta vill ha fantasipriser för sina prylar.
    Hittade faktiskt en annons idag som kan få mig köpsugen, så här ska det se ut:

    Men.
    Ett nytt likadant akvarium utan bänk & tillbehör kostar ungefär lika mycket.

    De flesta annonser för till salu akvarium ser för jävliga ut, och vem vill ha dåligt inlimmade moduler och skitig engelsk sjösten som redan repat de flesta glasytorna och prisbilliga skitpumpar som knappt drar runt vattnet, doppvärmare som ser ut att vara av tillverkade av kalk. Gamla inkalksbrända täckglas som hör hemma på återvinningen och ljusramper där rören gjort sitt för flera år sedan.
    Vill man sälja och få betalt så måste man jobba lite. Vem har sett en skitig bil i skyltfönstret hos en bilfirma?
    Annars är det bara att sänka priset tills köparen slår till.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Frisken
      Användare
      • June 2010
      • 29

      #47
      Kan inte göra annat än att hålla med dig Tege men så där är det ju på Blocket. Mina egna erfarenheter gäller annonser här och på ciklider.se där folk knappast säljer skitprylar.

      Annonserna på Blocket är allt som oftast rent skrattretande.

      Kommentar

      • Cichlid-Power
        Användare
        • November 2006
        • 253

        #48
        Her i Norge er det gjerne, brukt halv pris eller kanskje lavere med pruting. Og kjøpe nytt akvarium for så å selge etter kort tid er dårlig investerring. Hvorfor selge??? Om man har mistet lysten på akvariehobbyen, burde man lagre akvariet. Kanskje kommer lysten tilbake og da har man akvariet stående. Dagens akvarier blir ikke dårlige om de lagres noen år. Det var kanskje et impulskjøp??

        Cichlid- Power

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • April 2002
          • 1823

          #49
          Ursprungligen postat av tege
          Dåligt pris på begagnat??? inte på Blocket i alla fall. Tycker dom flesta vill ha fantasipriser för sina prylar.
          Hittade faktiskt en annons idag som kan få mig köpsugen, så här ska det se ut:

          Men.
          Ett nytt likadant akvarium utan bänk & tillbehör kostar ungefär lika mycket.

          De flesta annonser för till salu akvarium ser för jävliga ut, och vem vill ha dåligt inlimmade moduler och skitig engelsk sjösten som redan repat de flesta glasytorna och prisbilliga skitpumpar som knappt drar runt vattnet, doppvärmare som ser ut att vara av tillverkade av kalk. Gamla inkalksbrända täckglas som hör hemma på återvinningen och ljusramper där rören gjort sitt för flera år sedan.
          Vill man sälja och få betalt så måste man jobba lite. Vem har sett en skitig bil i skyltfönstret hos en bilfirma?
          Annars är det bara att sänka priset tills köparen slår till.
          Jag håller inte med. Visst finns det gott om annonser med skit akvarium till fantasipriser på blocket men blir de sålda? Jag tror oftast inte det.

          mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #50
            Ärligt talat vet jag inte om det är någon större skillnad på kvaliteten men hos de "mer erkända" kedjorna är fiskarna definitivt större. Bromma zoo exempelvis säljer hantlar som är 2-3 cm vilket inte finns hos Akvarium Stockholm eller Akvarielagret där är det stpra välgödda djur.

            Det är kanske det ni menar med kvalitet, men är de större är de givetvis dyrare. Dock anser jag att det är väldigt liten skillnad endast ovanligare arter drar iväg, men med NCS rabatt i handen känns allt överkomligt. Bli medlem ni med Hehe.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...