Systemkamera för att fota fiskar? max 8000 kr
Kollaps
X
-
-
Mitt tips är köp något begagnat paket där du får med hus lins och kanske en blixt. Rekomenderar Typ Nikon D90. Sen när du lärt känna prylarna vet du vad du vill uppgradera. Kolla Blocket, fotosidan, nikonforum......Kommentar
-
Det finns två versioner av den gluggen, med och utan fokuseringsmotor. Har man den äldre varianten är det riktigt långsamt. Vill man ha snabb autofokus ska man satsa på optik med inbyggd af-motor. På nikonspråk kallas det af-s, jag kan inte benämningarna hos andra tillverkare men det är värt att kolla upp.Kommentar
-
Kommentar
-
Det finns två versioner av den gluggen, med och utan fokuseringsmotor. Har man den äldre varianten är det riktigt långsamt. Vill man ha snabb autofokus ska man satsa på optik med inbyggd af-motor. På nikonspråk kallas det af-s, jag kan inte benämningarna hos andra tillverkare men det är värt att kolla upp.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Tackar jhes, micke, tege för förklaringarna. Det är invecklat men jag suger åt mig infon som en svamp. Nikon D90 har en på jobbet, det verkar vara bra grejer, över min budget egentligen men finns de begagnade och om de inte slits så är det ju klart intressant. Jag såg en Sony-kamera, Alpha SLT A35 som tydligen är vansinnigt snabb både på att ta bilder och fokusera. Bra att filma med också. Någon som har testat den?
Senast redigerad av FI; 04 May 2012, 17:22.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
-
En till Sony. Ännu snabbare. Nex 5n med en massa tillbehör, just under budgettaket. Fick toppbetyg t.o.m.
Hitta din kamera oavsett om du är proffs eller nybörjare. Vi har ett enormt utbud inom foto och video. Årets e-handlare fjorton år i rad på Pricerunner!
Äh jag kan inte länka rätt från ipaden av nån anledning, men den finns på den där sidan i alla fall.Senast redigerad av FI; 04 May 2012, 17:27.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
En till Sony. Ännu snabbare. Nex 5n med en massa tillbehör, just under budgettaket. Fick toppbetyg t.o.m.
Hitta din kamera oavsett om du är proffs eller nybörjare. Vi har ett enormt utbud inom foto och video. Årets e-handlare fjorton år i rad på Pricerunner!
Äh jag kan inte länka rätt från ipaden av nån anledning, men den finns på den där sidan i alla fall.
Senast redigerad av jhes; 04 May 2012, 18:00.Kommentar
-
Lite mer info om nex5n
http://www.dpreview.com/reviews/sonynex5n/Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
-
Lite mer info om nex5n
http://www.dpreview.com/reviews/sonynex5n/Experience is something you get right after you need it.Kommentar
-
Hur är det med det Ducce säger om externa blixtar. Klarar man sig utan?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar
Kommentar