Olika storlekar på yngel!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ciklidparet
    Användare
    • February 2012
    • 6

Olika storlekar på yngel!?

Vi köpte en hona som tuggade, hur länge hon hade gått vet vi ej. När vi kom hem så började honan leka med en av våra gubbar i akvariet, jag tänkte inte så mycket mer på det förrens jag nu har lagt märke till att 2 av dom sex yglerna hon spottat är ganska mycket mindre än dom andra :? kan det vara så att hon har haft obefruktade ägg tillsammans med befruktade i munnen när hon kom till oss som sedan blev befruktade när hon busade runt i vårt akvarium??
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

Ursprungligen postat av Ciklidparet
    Vi köpte en hona som tuggade, hur länge hon hade gått vet vi ej. När vi kom hem så började honan leka med en av våra gubbar i akvariet, jag tänkte inte så mycket mer på det förrens jag nu har lagt märke till att 2 av dom sex yglerna hon spottat är ganska mycket mindre än dom andra :? kan det vara så att hon har haft obefruktade ägg tillsammans med befruktade i munnen när hon kom till oss som sedan blev befruktade när hon busade runt i vårt akvarium??
    Nej det tror jag inte, äggen hade blivit dåliga om det är så långt mellan befruktningarna att det är storleksskillnad på ynglen. Förmodligen har hon tagit upp yngel som en annan hona släppt i affären. Det är inte ovanligt att de "adopterar" andras yngel.

Kommentar

• Ciklidparet
      Användare
      • February 2012
      • 6

SÅ har det nog gått till, hon delade påse hem från affären med en annan tuggande hona som vi trodde svalt allt när vi kom hem.

Kommentar

• Rickard Karlsson
        Användare
        • September 2008
        • 78

Det var en nyhet för mej att de kan adoptera andras yngel.....

Kommentar

Arbetssätt...