Kolla ca 7 minuter in
Ob?
Kollaps
X
-
Ob?
Kolla ca 7 minuter inTaggar: Ingen -
Menar du zebracikliden så kallas den "calico" Jeff Rapps brukar ha dom på sin lista,dock inte nu!CA -
Men den är framkorsad eller hur?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Sådana "zebror" behöver varken urvalsodlas eller korsas fram då dem finns naturligt. Förekommer hos ganska många centralamerikanska arter, citrinellus och labiatus är väl de mest kända. Men även "zebran" och HRP samt fenestrata, bifasciata, nicaraguensis förekommer som "OB"Kommentar
-
Off topic..
Hadde som grabb 12-13års ålder ett cilidpar. Min kompis hadde ett par med som han drog upp flera kullar av. Har letat och försökt ta reda på vliken art det var men aldrig hittat något... Men på denna film finns dom med 4.50 och 7.28..Vilken art kan det vara..Kommentar
-
Off topic..
Hadde som grabb 12-13års ålder ett cilidpar. Min kompis hadde ett par med som han drog upp flera kullar av. Har letat och försökt ta reda på vliken art det var men aldrig hittat något... Men på denna film finns dom med 4.50 och 7.28..Vilken art kan det vara..Kommentar
-
Haha tanken har aldrig slagit min att det kunde vara mossambicus. Finns dom vita naturligt eller frammodlat?Kommentar
-
Jag har ett gäng yngel av calico zebraciklider i garaget. Speciellt honorna blir väldigt vackra. Av en kombination där hanen var "standardzebra" och honan calico så blev ganska precis hälften av ynglen calico. Dessvärre dog honan alldeles nyss - men jag har ju ett 30-tal ättlingar som liknar henne att välja bland.
Är någon intresserad så finns det alltså firrar som snart skall bort - nu är de ca 25mm.Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Jag har ett gäng yngel av calico zebraciklider i garaget. Speciellt honorna blir väldigt vackra. Av en kombination där hanen var "standardzebra" och honan calico så blev ganska precis hälften av ynglen calico. Dessvärre dog honan alldeles nyss - men jag har ju ett 30-tal ättlingar som liknar henne att välja bland.
Är någon intresserad så finns det alltså firrar som snart skall bort - nu är de ca 25mm.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
Kommentar