Förstår att du är sugen på guldsömmar ihop med Festae en tanke som slagit mig själv flera gånger. Hade Festae här hema men kvalitén på dom var ingen höjdare flera av dom fick/hade munsvamp och växte väldigt dåligt. Så om jag inte minns helt fel så dog samtliga jag hade. Men det är en fisk jag gärna hade testat igen.
840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus
Kollaps
X
-
-
Förstår att du är sugen på guldsömmar ihop med Festae en tanke som slagit mig själv flera gånger. Hade Festae här hema men kvalitén på dom var ingen höjdare flera av dom fick/hade munsvamp och växte väldigt dåligt. Så om jag inte minns helt fel så dog samtliga jag hade. Men det är en fisk jag gärna hade testat igen.
Nu har en kille hört av sig och vill köpa mina Altum...så...
//KajKommentar
-
Ja, det är en gammal drömkombo. Det är ju jädra trist när det inte blir några bra exemplar eller ens ett vuxet par av ungdjuren. Jag hade ju också Festae för något år sedan, fyra små som jag köpte hos Lasse i Sandby. Men när jag sålde mina påfåglar gick de iväg också...inte så smart.
Nu har en kille hört av sig och vill köpa mina Altum...så...
//KajKommentar
-
Köpte även mina av Lasse. En finare ciklid än Festae tycker jag är svår att hitta skulle vara en kanon fin guldsöms hane isåfall. Inte lätt men jag röstar för ett kar till fast du sa nej. (kan vara det tänkandet som gjort att jag nu sitter med 20 talet akvarier här hema)
Hur är det med kvaliteten på Guldsömmarna som finns på marknaden då? Är inte dessa ganska sönderavlade, eller går det fortfarande att hitta fina exemplar?
//KajSenast redigerad av Kajjjan; 29 June 2013, 00:29.Kommentar
-
admin ! varför kan jag inte se en enda bild ?Tropheus Ikola
Tropheus ilangi
VF Tropheus red rainbow kasanga
Tropheus Black Kiriza
Tropheus Red cheek Mpimbwe
Tropheus Black caramba
Tropheus Duboisi Maswa
Tropheus golden Kazumbe
Tropheus sp sjöberg
pettrichromis red bulu pointKommentar
-
Har för mig att det beror på att bilder som länkas externt försvinner när bilderna försvinner från orginalkällan. Många gamla trådar har därför det problemet1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
Kommentar