840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
-
En fröjd att se att ännu en ägare inneha Altum! Torde vara också från samma sändning som mina då med andra ord.
Galet snygg inredning dessutomMvh AlexKommentar
-
daaYou mean the armored catfish, right? Yes, they are fine. It may well be so, but I saw a wild group (well, 3 were left) of a Corydoras, which I do not remember the name, here in Malmo on Akvarietjänst other day.Would also have some bilbukfiskar near the surface.
Mike on Hakan Torps Zoo s
hey the people r sooooo manyyyyyyKommentar
-
corydoras soladis superfina!CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Ja, vi är några stycken som har delat upp den där kullen.
Jag är helt frälst på Altum. Ett tag hade jag sådan beslutsvånda över vad jag skulle ha i det här karet, jag t o m vände mig till forumet för vägledning och tips. Det var ganska kul och jag fick många bra tips men jag valde till sist ett av de alternativ som fick minst antal röster . Ett tag var jag hårt inne på Pettris o Troffe-kar men sen svängde det över helt till Altum - och det är jag som sagt otroligt nöjd med.
//KajKommentar
-
Tre stycken vf Corydoras Duplicareus införskaffades idag på Akvarietjänst i Malmö! Ser ut så här: Corydoras Duplicareus
Jakten på ett par fina L-malar är inledd!
//KajKommentar
-
-
Kommentar
-
Tre stycken vf Corydoras Duplicareus införskaffades idag på Akvarietjänst i Malmö! Ser ut så här: Corydoras Duplicareus
Jakten på ett par fina L-malar är inledd!
//KajKommentar
-
//KajKommentar
-
E du ute efter ngn spec sort du sett så håll koll här http://www.loricariidae.se/ eller helt enkelt annonsera under deras köpes. Finns även några "odlare" även här i skåne.
Mvh JonnyKommentar
-
E du ute efter ngn spec sort du sett så håll koll här http://www.loricariidae.se/ eller helt enkelt annonsera under deras köpes. Finns även några "odlare" även här i skåne.
Mvh Jonny
//KajKommentar
-
Kommer du ha scalarerna som de enda "stora" firrarna i burken eller ska det in några jordätare eller dylikt sen? Har själv mina altum helt själva med bara några pansarmalar just nu och de verkar färga ut riktigt bra när de inte har någon större konkurens med andra ciklider.Mvh AlexKommentar
-
Kommer du ha scalarerna som de enda "stora" firrarna i burken eller ska det in några jordätare eller dylikt sen? Har själv mina altum helt själva med bara några pansarmalar just nu och de verkar färga ut riktigt bra när de inte har någon större konkurens med andra ciklider.
Det blir inga diskus. Som jag förstått det ska man ha 6-8 diskusar och det blir alldeles fr mycket. Kanske ett par skulle jag kunna tänka mig men eftersom det inte rekommenderas blir det inget.
Jordätare, kanske - om jag hittar något som inte blir så stort, 5-6 cm. Jag har inte utforskat jordätarutbudet ännu.
Apistogrammas kan jag tänka mig. Passar bättre storleksmässigt. Vet dock inte något om deras temperament så jag vet inte om de är lämpligt sällskap till skalarerna.
Skulle kunna tänka mig några altum till, kanske 4 st.
//KajKommentar
Kommentar