Oj, imponerande att de kan matvägra så länge men fortfarande må bra.
Måste kännas skönt att den börjat äta?
840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus
Kollaps
X
-
Idag, efter 54 dagar, käkade min största discus för första gången sedan han anlände till mitt kar 12 augusti. Han har hela tiden varit fin i färgerna och med fenorna helt utfällda men visat noll intresse för mat och varit väldigt stillsam av sig. Igår märkte jag hur han började röra sig runt mer, tillsammans med de andra, och nu ikväll käkade han levande vita mygg. Och då har han frestats med både levande tubifex och levande artemia i olika omgångar. Glädjande verkligen!
//KajLämna en kommentar:
-
Såg bättre ut. Sånna med jordätare vill jag ha. Men blir inget akvarium på länge tyvärr. Kliar som fan i fingrarna.Lämna en kommentar:
-
Hittade en annan bild som även om den är suddig visar den karakteristiska huvudprofilen bättre:
//KajLämna en kommentar:
-
Det råder ingen som helst tvekan om att det är en Pterophyllum altum . Jag har sex st s k Peru-Altum också varav några blir riktigt fina, men de är inte hälften så stora ännu och skiljer sig klart i utseende.
KajLämna en kommentar:
-
Tycker bara form osv ser ut mer som vanlig scalare. Ser inte jacket heller. Men kan ju vara bildenLämna en kommentar:
-
Och här är en bild på en av de två Pterophyllum altum som jag har - vill ha fyra till:
(Nu är det en iPhone-bild uppladdad via Tapatalk så jag vet inte hur det blev)
//KajLämna en kommentar:
-
Här är en bild på vad jag tror är en hona. Går bara på storleken och lite på hur de uppför sig mot varandra och då har jag två hannar och två honor.
//KajLämna en kommentar:
-
-
-
Torven brukar jag köpa i Lomma på giganten. Kör med en sån Philips ozonisator o ozonet får jag i med hjälp ett pumphuvud och en sån luftblandare på (minns ej vad dom heter, brukar följa med eheims innerfilter) inte snyggt men får jobbet gjort, spånar lite på andra lösningar som inte syns men det kommer senare
//KajLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: