840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• affealien
    svarade
    Oj, imponerande att de kan matvägra så länge men fortfarande må bra.
    Måste kännas skönt att den börjat äta?

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Idag, efter 54 dagar, käkade min största discus för första gången sedan han anlände till mitt kar 12 augusti. Han har hela tiden varit fin i färgerna och med fenorna helt utfällda men visat noll intresse för mat och varit väldigt stillsam av sig. Igår märkte jag hur han började röra sig runt mer, tillsammans med de andra, och nu ikväll käkade han levande vita mygg. Och då har han frestats med både levande tubifex och levande artemia i olika omgångar. Glädjande verkligen!

//Kaj

Lämna en kommentar:

• faltaren
    svarade
    Såg bättre ut. Sånna med jordätare vill jag ha. Men blir inget akvarium på länge tyvärr. Kliar som fan i fingrarna.

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Hittade en annan bild som även om den är suddig visar den karakteristiska huvudprofilen bättre:

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av faltaren
    Tycker bara form osv ser ut mer som vanlig scalare. Ser inte jacket heller. Men kan ju vara bilden
    Är nog bilden. Tillhör samma kull - födda 2011 - som flera på forumet har köpt av. Köpte mina av kaj.p, här på forumet. Alltså Diskus-Varberg.
    Det råder ingen som helst tvekan om att det är en Pterophyllum altum . Jag har sex st s k Peru-Altum också varav några blir riktigt fina, men de är inte hälften så stora ännu och skiljer sig klart i utseende.
    Kaj

Lämna en kommentar:

• faltaren
    svarade
    Tycker bara form osv ser ut mer som vanlig scalare. Ser inte jacket heller. Men kan ju vara bilden

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Ja, säker F1. Vad får dig att undra?
    Den är ca 20cm hög.
    //Kaj

Lämna en kommentar:

• faltaren
    svarade
    Är du säker det är en altum?

Lämna en kommentar:

• Big_Sal
    svarade
    Blev alldeles utmärkt! Ståtlig fisk! Hur hög ungefär?

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Och här är en bild på en av de två Pterophyllum altum som jag har - vill ha fyra till:
    (Nu är det en iPhone-bild uppladdad via Tapatalk så jag vet inte hur det blev)

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Här är en bild på vad jag tror är en hona. Går bara på storleken och lite på hur de uppför sig mot varandra och då har jag två hannar och två honor.

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    Jupp diffusor heter d ja. Mmm osynligt e bra, det ska d som sagt bli här med sen
    Man kan kanske sätta den inne i hörnan och rikta den neråt?

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Ok. Du menar diffusor? Ja, jag vill gärna ha ngt "osynligt", diskretare. Om jag nu ska köra ozon.

//Kaj
    Jupp diffusor heter d ja. Mmm osynligt e bra, det ska d som sagt bli här med sen

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    Torven brukar jag köpa i Lomma på giganten. Kör med en sån Philips ozonisator o ozonet får jag i med hjälp ett pumphuvud och en sån luftblandare på (minns ej vad dom heter, brukar följa med eheims innerfilter) inte snyggt men får jobbet gjort, spånar lite på andra lösningar som inte syns men det kommer senare
    Ok. Du menar diffusor? Ja, jag vill gärna ha ngt "osynligt", diskretare. Om jag nu ska köra ozon.

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Leopoldi
    Kajjan är dina diskusar vildfångade??
    Nej. 5 små är Stendkers Alenquer och de 4 större är odlade Santarem.

//Kaj

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...