Tack för berömmet, Alexander!
Ja, vi är några stycken som har delat upp den där kullen.
Jag är helt frälst på Altum. Ett tag hade jag sådan beslutsvånda över vad jag skulle ha i det här karet, jag t o m vände mig till forumet för vägledning och tips. Det var ganska kul och jag fick många bra tips men jag valde till sist ett av de alternativ som fick minst antal röster . Ett tag var jag hårt inne på Pettris o Troffe-kar men sen svängde det över helt till Altum - och det är jag som sagt otroligt nöjd med.
//Kaj
840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus
Kollaps
X
-
Gäst svaradedaaYou mean the armored catfish, right? Yes, they are fine. It may well be so, but I saw a wild group (well, 3 were left) of a Corydoras, which I do not remember the name, here in Malmo on Akvarietjänst other day.Would also have some bilbukfiskar near the surface.
Mike on Hakan Torps Zoo s
hey the people r sooooo manyyyyyyLämna en kommentar:
-
En fröjd att se att ännu en ägare inneha Altum! Torde vara också från samma sändning som mina då med andra ord.
Galet snygg inredning dessutomLämna en kommentar:
-
Du menar pansarmalen, eller hur? Ja, de är fina. Det kan mycket väl bli så, men jag såg en vildfångad grupp (nåja, 3 st var kvar) av en corydoras, som jag inte kommer ihåg hela namnet på, här i Malmö på Akvarietjänst häromdagen. Sen vill jag väldigt gärna över till Neonfisken i Köpenhamn - de har väldigt mycket kul , bl a ett antal olika vf corydoras.
//KajLämna en kommentar:
-
Vill också ha några bilbukfiskar uppe vid ytan.
Micke på Håkanstorps Zoo säger att han får hem F1 Pterophyllum altum från Rio Atabapo i mitten på maj. Är det då äkta Altum? I så fall kanske några hittar hem till mitt kar... Föräldrarna ser ni på filmen nedan. Fina djur!
Angående filtrering. Jag har ett Fluval FX5 och två filtermoduler i karet, 1000 l/tim per modul.
//KajLämna en kommentar:
-
Tack Dare! Riktigt roligt att du tycker så. För min del är det en stor del av nöjet att skapa en intressant akvariemiljö. Det börjar med stora ambitioner men begränsning i både tid och pengar gör att jag mot slutet får kompromissa lite. Men så här långt i det här projektet är jag väldigt nöjd - det är väldigt nära det som jag föreställde mig från början.
Tack Suma! Ja, de är faktiskt finare än jag föreställde mig.
Ja, verkligen. Alla käkade idag. Mycket nöjd är jag!
Tackar!!
//KajLämna en kommentar:
-
Ser ut som om de snabbt fann sig tillrättaLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: