If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus
Kommer inte ihåg faktiskt, men vill minnas att jag köpte den hos Ciklid-Hobby i Södra Sanby här i Skåne. Sen om det är akvariesand eller blästersand har jag tyvärr inte en susning om...
//Kaj
Synd, precis vad jag är ute efter färgmässigt. Tycker att bläster kan se lite för röd/rosa ut. Men det kanske beror på belysningen också.
Börjar!? Du, de är ena riktiga skönheter. Grattis till dem.
Tack DaRe! Men de är inte så stora ännu. De kommer att bli riktigt fina. Här är några bilder på en av mina diskusar - Stendkers Alenquer - som också börjar bli fina.
En liten uppdatering.
Det som hänt sedan sist är att jag fått lite nyförvärv:
10 st F2 Red Maica diskus. Inte så stor, 5-6 cm, men med stor potential om man säger så.
De tre pansarmalarna, Corydoras Duplicareus, har fått nya kompisar så nu är de 12 st.
Jag har även utökat stimmet med Rödmunstetra så nu är där 35-40 st.
Här är en bild på de nya diskusarna - de två till höger:
Julafton kommer tidigt i år...
I morgon ska jag iväg och hämta 5 st Altum F1 från samma kull som de jag redan har, dvs från kaj.p i Varberg. Himla kul! Jag har inte sett dem live ännu, bara på lite dåliga foton, men säljaren säger att de är fina och de ser fina ut på bilderna. Priset, 1200:- för alla fem kan man inte klaga på.
Kommentar