är sugen på ett akvarium med måtten 90långt 60bred och 95hög det borde vell räcka åt ett gäng malawisar?
Ca 500L akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
ska du special beställa det???
Jag tycker måtten 150x60x60 (540L) är okay...
Vad tänkte du köra med för malawi ??Har ett 375L Malawi kar och et yngel kar -
det finns på Grizzly zoo i norrköping dock så beställer dem det åt mig. jag har inte tänkt ut några arter än bara att jag vill ha malawi eller (tangyika) ursäkta stavningen måste läsa på lite om dessa fantastiska fiskar vill ha lite färg dock men vad tycker du om måtten jag sa? eller ska det vara längre än 90?Kommentar
-
På ett malawikar är längden viktigast och inte höjden. Längden 110 cm känns som en minimum gräns för tex mbuna och Aulonocaror. Höjden är inte lika viktig, så där räcker 45-60 cm.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Varför 95 högt? Har 70 och det är riktigt långt ned till botten när man ska plantera växter eller om man måste ned av nån anledning.Kommentar
-
för att modellen är 95hög och jag tycker den modellen är riktigt riktigt snygg halv cylinder men tycker endo botten ytan är för liten för flesta malawi ciklider kikar runt på andra arter att ha i det vet inte än.Kommentar
Kommentar