köpa akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidpojken
    Användare
    • November 2010
    • 18

    köpa akvarium

    hejsan alla fiskfantaster. jag har planer på att köpa ett 490L halv cylinder akvarium mått 90*60*60 tror jag skulle det fungera eller vill malawiciklider ha längre akvarium?
  • Thommy
    Användare
    • February 2011
    • 84

    #2
    Ursprungligen postat av ciklidpojken
    hejsan alla fiskfantaster. jag har planer på att köpa ett 490L halv cylinder akvarium mått 90*60*60 tror jag skulle det fungera eller vill malawiciklider ha längre akvarium?
    Det är ju alltid bra med längre kar så fiskarna kan sträcka ut,lättare å bygga inredning,scalarer gillar ju höga kar förstås.men du kan nog ha det du vill.

    Kommentar

    • ciklidpojken
      Användare
      • November 2010
      • 18

      #3
      problemet är att jag bor i en liten 2a så får inte plats med så mycket längre kar, men det va det jag tänkte på också att malawisar vill ha mycket att gömma sej i och jag vill ha mycket sten i men det blir nog ett problem i ett 90kar :/

      Kommentar

      • johho
        NCS Medlem

        • March 2007
        • 1825

        #4
        Vi håller lite malawi i ett 250 liters 80 cm långt kar, det går finnemang, man får välja sina arter bara. Och ha mycket sten!

        Kommentar

        • Johan F
          Användare
          • March 2006
          • 2439

          #5
          Ursprungligen postat av ciklidpojken
          hejsan alla fiskfantaster. jag har planer på att köpa ett 490L halv cylinder akvarium mått 90*60*60 tror jag skulle det fungera eller vill malawiciklider ha längre akvarium?
          Tror inte du har så mycket för att du gör det så högt om det är malawi du skall ha.
          Jag skulle gå ner till 50 högt och gärna göra det ändå djupare om du inte har plats med ett längre kar. Ett annat alternativ är ett hörnakvarie men det kanske inte skulle fungera där du har tänkt ställa karet.
          Senast redigerad av Johan F; 26 April 2012, 21:07.
          3000 liter med Tropheus
          http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
          Tropheus sp. black Ikola
          Tropheus sp. black Caramba
          Tropheus red bishop Caramba
          Tropheus Moorii Kambwimba
          Tropheus Moorii Kapampa
          Tropheus Duboisi Maswa

          Kommentar

          • johho
            NCS Medlem

            • March 2007
            • 1825

            #6
            Vårt är 60 högt och det fungerar ypperligt, De Röda rubinerna gillar att simma ovanför grottorna och dessutom är pigga och glada fiskar inte sena på att ändå simma runt ytan och vänta på mat dagarna i ända

            Kommentar

            • ciklidpojken
              Användare
              • November 2010
              • 18

              #7
              Jag kommer inte ihåg ifall det va 60djupt men tror det var något sådant Hörn akvarium va jag inne på också en sväng men det är grymt snyggt med halv cylinder
              Ursprungligen postat av johho
              Vårt är 60 högt och det fungerar ypperligt, De Röda rubinerna gillar att simma ovanför grottorna och dessutom är pigga och glada fiskar inte sena på att ändå simma runt ytan och vänta på mat dagarna i ända

              Kommentar

              • ciklidpojken
                Användare
                • November 2010
                • 18

                #8
                har fått lite nya mått nu på akvariet och det är 90cm brätt 60cm djupt och 95cm högt det borde vell bli hyffsat fär ett gäng malawi?

                Kommentar

                Arbetssätt...