hejsan alla fiskfantaster. jag har planer på att köpa ett 490L halv cylinder akvarium mått 90*60*60 tror jag skulle det fungera eller vill malawiciklider ha längre akvarium?
köpa akvarium
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är ju alltid bra med längre kar så fiskarna kan sträcka ut,lättare å bygga inredning,scalarer gillar ju höga kar förstås.men du kan nog ha det du vill. -
problemet är att jag bor i en liten 2a så får inte plats med så mycket längre kar, men det va det jag tänkte på också att malawisar vill ha mycket att gömma sej i och jag vill ha mycket sten i men det blir nog ett problem i ett 90kar :/Kommentar
-
Vi håller lite malawi i ett 250 liters 80 cm långt kar, det går finnemang, man får välja sina arter bara. Och ha mycket sten!Kommentar
-
Jag skulle gå ner till 50 högt och gärna göra det ändå djupare om du inte har plats med ett längre kar. Ett annat alternativ är ett hörnakvarie men det kanske inte skulle fungera där du har tänkt ställa karet.Senast redigerad av Johan F; 26 April 2012, 21:07.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Vårt är 60 högt och det fungerar ypperligt, De Röda rubinerna gillar att simma ovanför grottorna och dessutom är pigga och glada fiskar inte sena på att ändå simma runt ytan och vänta på mat dagarna i ändaKommentar
-
Jag kommer inte ihåg ifall det va 60djupt men tror det var något sådant Hörn akvarium va jag inne på också en sväng men det är grymt snyggt med halv cylinderKommentar
-
har fått lite nya mått nu på akvariet och det är 90cm brätt 60cm djupt och 95cm högt det borde vell bli hyffsat fär ett gäng malawi?Kommentar
Kommentar