Den tråkigaste akvariefisken alla kategorier - gissa!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

He,he.. Ola! Jag skulle kalla denna tråd "miljon gissningen" åtminsone för min del...
    Även om Jag 1månad senare ringat in N.Europa på kartan.. Nejonöga.. bäck eller flod.
    Hadde G111 inte inplanterat sådana i Igelbäcken här i Sth.Så skulle Sundbybergs Kommun ha asfalterat hela Ursviksreservatet för länge sedan..Så tack lille firre! ;-)
    Senast redigerad av Mr.Fish; 25 April 2012, 23:02. Anledning: saknat ord

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Ursprungligen postat av Mr.Fish
      He,he.. Ola! Jag skulle kalla denna tråd "miljon gissningen" åtminsone för min del...
      Även om Jag 1månad senare ringat in N.Europa på kartan.. Nejonöga.. bäck eller flod.
      Hadde G111 inte inplanterat sådana i Igelbäcken här i Sth.Så skulle Sundbybergs Kommun ha asfalterat hela Ursviksreservatet för länge sedan..Så tack lille firre! ;-)
      Fast det är nissöga som finns i Igelbäcken
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mr.Fish
        Användare
        • May 2004
        • 1403

Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Fast det är nissöga som finns i Igelbäcken
        -Får jag deleta mitt senaste inlägg? Ähh.fanken nejonöga, nissöga låter ju nästan likadant /)

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av Mr.Fish
          -Får jag deleta mitt senaste inlägg? Ähh.fanken nejonöga, nissöga låter ju nästan likadant /)
          Var du med när Stocjholms ciklidklubb spanade efter nissöga i Igelbäcken med ficklampa (vi såg inga)? Skulle vi leta efter nejonöga hade vi istället trampat i det grunda vattnet (mindre än 10cm) i strandkanten.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Erik Åhlander
            Användare
            • September 2006
            • 796

Det kan finnas nissöga i Igelbäcken, men jag tror bara det finns beläggexemplar alldeles utanför mynningen. Däremot finns grönling längs nästan hela Igelbäcken. Och det var inte Gustav III som planterade ut dem utan (troligen) Fredrik I, alltså början av 1700-talet.

Kommentar

• Mr.Fish
              Användare
              • May 2004
              • 1403

Ok, På detta "prov" kuggade Jag rejält..nejon--->niss---> GRÖNLING, jo hur i h..vete jag fick för mej att det var för nejonöga man fredade övrejärva. alltså -TACK Erik..!- JAG tycker att Olas nästa tråkiga-fisk fråga, skall vara en Akvariefisk ;-)

Kommentar

• Mr.Fish
                Användare
                • May 2004
                • 1403

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Var du med när Stocjholms ciklidklubb spanade efter nissöga i Igelbäcken med ficklampa (vi såg inga)? Skulle vi leta efter nejonöga hade vi istället trampat i det grunda vattnet (mindre än 10cm) i strandkanten.
                Nepp, Jag stannade kvar på puben den dagen ;-)
                Senast redigerad av Mr.Fish; 27 April 2012, 00:07. Anledning: tillägg

Kommentar

• Mr.Fish
                  Användare
                  • May 2004
                  • 1403

Igentligen var det Mikael.Ws snack om att nejonögon -flod- varianten var så delikat,som fick mej att blanda ihop dem med grönlingar. För de vart ju utplanterade av FREDRIK 1. För att de just var så goda att äta ! :-)

Kommentar

Arbetssätt...