Den tråkigaste akvariefisken alla kategorier - gissa!
Kollaps
X
-
-
Tjaa, silverfisk är det för uppenbart för att ens man ska föreslå detKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Kommentar
-
OK, vad vet ni om fisken hittills?
Det är ingen ciklid
Den är ingen mal
Den är inte enkönad
Den är inte aktiv på dagen
Den är inte aktiv på kvällen
Den syns inte
Den rör sig inte
Den är bottenlevande
Den lever i sötvatten
Den är inhemsk
Den är vanlig (rättare sagt, den är inte hotad - hur vanlig den är är nog inte helt känt)
Det är inte guppy
Det är inte diskus
Det är inte chaka
Det är inte sandstubb
Det är inte slöjstjärt
Det är inte kuliål
Det är inte lejonfisk
Det är inte sötvattensflundra
Det är inte silverfisk
Det är inte simpaSenast redigerad av Ola Svensson; 22 April 2012, 11:46.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Lake?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
-
Fast svaret jag tänkte mig är bäcknejonöga som är yngel mest hela livet (upp till 6,5 år enligt Nationalnyckeln - jag har haft mitt i två år), blind orörlig i botten där den lever som filtrerare. Metamorfosen till vuxen sker på hösten och då slutar den äta men är kvar i botten tills själva leken. Endast under själva leken är den ovanför botten.Senast redigerad av Ola Svensson; 22 April 2012, 12:12.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hahaha, där ser man. Intressant. Kul tråd!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Menade faktiskt bäcknejonögat och det är ju otroligt spännande/tråkigt att sitta och titta på ett akvarium med såna yngel i. Nejonögelek kan vara kul att titta på ändåKommentar
-
Imponerande att du klippte det utan att ett systematiskt försök gjorts (karpfisk - nej, abborrfisk - nej, benfisk - nej) eller på utseendet (tillplattad från sidorna - nej, tillplattad rygg/buk - nej - ålformad - ja)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
Ok Nejonöga.
Jo den är trist, Neurobiologi inst. på KI har ett flertal kar med Nejonögon.
De ligger i grupp med munnen mot frontrutan och ser allmänt småäckliga ut.Kommentar
Kommentar