ID på detta?
Kollaps
X
-
-
-
-
Kommentar
-
Lutjanus argentimaculatus eller Lutjanus agennes var nog rätt, fisken är återlämnad till butiken som skickar tillbaka den till AT då jag inte fick rätt i att det inte var en Lates trots dessa bilder + jämförelsebilder mellan Lutjanus-yngel och Lates-yngel.
Hade gärna haft kvar dem men då de fick insjunkna bukar trots att de åt som bara den gjorde en ju inte mer peppad på att kanske tappa alla och inte få tillbaka något. Dålig sändning av fel fisk.... Två fel gör inte rätt...Kommentar
-
Lutjanus argentimaculatus eller Lutjanus agennes var nog rätt, fisken är återlämnad till butiken som skickar tillbaka den till AT då jag inte fick rätt i att det inte var en Lates trots dessa bilder + jämförelsebilder mellan Lutjanus-yngel och Lates-yngel.
Hade gärna haft kvar dem men då de fick insjunkna bukar trots att de åt som bara den gjorde en ju inte mer peppad på att kanske tappa alla och inte få tillbaka något. Dålig sändning av fel fisk.... Två fel gör inte rätt...
-Arg Fish!Kommentar
-
Akvarieteknik som leverat fisken via butiken och det är väl de som nekar i sten till att det ska vara annat än latesKommentar
-
Sen var ju inte direkt Djurmagazinet speciellt medgörliga heller. Trots att ha refererat till denna tråd fick jag inte ens mina pengar tillbaka för alla utan endast tillgodokvitto på de två som överlevt. Att jag kanske bara fick pengarna tillbaka för de som levde kan man inte göra mycket åt, men ett tillgodokvitto är under all kritik! Man kanske borde utöva lite kundvård mot de som köper fisk för mellan fem och tiotusen per år plus tillbehör, inredning, växter och foder för några tusen till! Men icket... Ska prova ta det med DM-chefen i stan så får vi se vad som händer....Kommentar
-
Akvarieteknik är enligt min personliga erfarenhet dåliga på identifiering, jag vet inte om det beror på dem själva eller på deras leverantörer. Eftersom man lika ofta får sällsynt fisk när man beställer dussinfisk som tvärtom så tror jag det beror på att de inte har någon som Akvarielagret-Gabbi eller Imazo-Micke som kan fisk och sitter som "filter" mellan fångstmännen och kunden.Kommentar
-
Akvarieteknik är enligt min personliga erfarenhet dåliga på identifiering, jag vet inte om det beror på dem själva eller på deras leverantörer. Eftersom man lika ofta får sällsynt fisk när man beställer dussinfisk som tvärtom så tror jag det beror på att de inte har någon som Akvarielagret-Gabbi eller Imazo-Micke som kan fisk och sitter som "filter" mellan fångstmännen och kunden.Kommentar
-
-Trist att det var någon, som jag känner, som ställt till det för dej. -Joakim Delang, som äger företaget, är -i mina ögon- sympatisk och jusste! -Dra en hard-copy av denna tråd till honom. Så är jag säker på att han vaknar ;-)Kommentar
-
om man går in på bokstavligen hårda och tunga saker som en lagbok så är feldeklarering av varor rätt kasst, framförallt när det handlar om djur som kräver artmässigt specifik skötsel..Kommentar
Kommentar