Bild sökes (för "utbyte")

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Bild sökes (för "utbyte")

Jag har fått massor av hjälp med bilder på ciklider genom att fråga folk runt om i världen och en av de vi har ett samarbete med Andrew Wood söker en bild på marmalade cat, male blotch labeotropheus
    Vilken art menas då?
    Labeotropheus trewavasae fast OC eller MC?

Han ska skriva en artikel om dessa och skulle behöva en bild. fotograf kommer att anges i den artikeln.

Är det någon som har en bild han kan använda, gärna 2000 pixlar bred eller så.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Ursprungligen postat av DaRe
    söker en bild på marmalade cat, male blotch labeotropheus
    Vilken art menas då?
    Labeotropheus trewavasae fast OC eller MC?
    Ett förtydligande om OB, MC finns här:

En OB färgad hanne är en MC.

Hittade några exempelbilder

Artreg

Labeotropheus trewavasae , lekbild MC-hane och OB hona från Thumbi West
    Ralph Lindberg

eller

fototävling

Hitta även en av mina egna gamla hannar, men bara del av en bild (finns säkert flera om jag bara letar), storleken på bilden är dock tillräcklig.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Toppen tackar, om det är ok med dig tar jag gärna och skickar över dina bilder eller så skickar du dem direkt till Andrew.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• endymion

Jag skulle kunna fota en bra bild rätt snabbt. Men ska jag skicka fullupplöst så får det inte vara för webpublicering.

Denna hanen är det.

Kommentar

• Mikael W
          NCS Medlem

• August 2002
          • 8621

Hej

Det är tydligen en hel del variation på dem. Här är en jag hade i början av milleniet.
          Bifogade filer
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Toppen,

Jag har precis frågat om det är för tidning eller på webben. Återkommer.

Det är Andrew som frågar men Mark Breeze verkar leta också jag tror det är i samma syfte.

/David

///David

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Det är för PDF bruk så full upplösning krävs nog inte han behöver ett par tre bilder. Maila det ni har med artnamnn och erat namn i filnamnet så slänger jag över det till honom.

Alla tre får gärna bidra så kan han välja vilka bilder han vill ha. Tar jag ur forumet får jag vattenstämplen fortfarande.

/David

///David

Kommentar

• endymion

Mitt bidrag: Först en "redtop" hane MC, sedan en "redtop" hane MC som inte har någon blå färg.
                Bifogade filer

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Mikaels firre är en snygging! De andra också, men Mikaels tycker jag är finast!
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mikael W
                    NCS Medlem

• August 2002
                    • 8621

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Mikaels firre är en snygging! De andra också, men Mikaels tycker jag är finast!
                    Tack. Det lustiga är att jag inte ens gillade dem. Jag ville egentligen bara hålla de rena blå med morotsrött i ryggfenan, de här syltkatterna kom till som en biprodukt bara.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Jag tror att efter 40 år så måste jag skaffa "syltkatter" igen
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Mikael W
                        Tack. Det lustiga är att jag inte ens gillade dem. Jag ville egentligen bara hålla de rena blå med morotsrött i ryggfenan, de här syltkatterna kom till som en biprodukt bara.
                        Vill man ha stor andel blåa hanar ska man odla på bruna honor.

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Slänger upp en till bild på en fisk som det säkert finns några som känner igen.

Fisken gick i karet framför kassan i Nol någon gång under 2005/2006 och kanske senare (bilden är daterad våren 2006).

Är dock osäker på om inte detta var en Labeotropheus fuelleborni eftersom den är kraftigare i kroppen och har ett trubbigare nosparti (säkert någon här som kan svaret om denna fisk, så att jag kan tagga min bild korrekt).
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• endymion

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                            Slänger upp en till bild på en fisk som det säkert finns några som känner igen.

Fisken gick i karet framför kassan i Nol någon gång under 2005/2006 och kanske senare (bilden är daterad våren 2006).

Är dock osäker på om inte detta var en Labeotropheus fuelleborni eftersom den är kraftigare i kroppen och har ett trubbigare nosparti (säkert någon här som kan svaret om denna fisk, så att jag kan tagga min bild korrekt).
                            Ser ut som en Labeotropheus fuelleborni , Katale

Kommentar

• Jonas_
                              Användare
                              • November 2011
                              • 101

Är med största sannolikhet en Labeotropheus fuelleborni , syns på kroppsformen.. sen var den dessutom väldigt lik min ena fuelleborni-hane . Labeotropheus trewavasae är mer slank i kroppen.

Kommentar

Arbetssätt...