Grattis till hockey guldet Brynäs
Kollaps
X
-
-
Färjestad är väl ändå en av de klassiska klubbarna som inte köper in ett helt lag inför varje ny säsong.
Finns ju tyvärr allt för få lag idag med traditioner där man satsar på de yngre och låter de växa in i klubben istället för att köpa nya spelare utifrån.
Färjestad är väl en av de få klubbarna som tar väl hand om sina småttingarKommentar
-
-
Grattis till guldet Brynäs!
Som AIK:are är jag tacksam för att inte "kopian" gick och vann guldet.Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.Kommentar
-
Nu skall vi väl ändå vara snälla
Färjestad är väl ändå en av de klassiska klubbarna som inte köper in ett helt lag inför varje ny säsong.
Finns ju tyvärr allt för få lag idag med traditioner där man satsar på de yngre och låter de växa in i klubben istället för att köpa nya spelare utifrån.
Färjestad är väl en av de få klubbarna som tar väl hand om sina småttingarNär man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Det har tagit tid men jag har smält finalhistorien och grattar Brynäs, faktiskt det mer kompletta laget ändå, så Grattis! Det var ändå en grym finalserie för oss hockeyintresserade. Mitt lag är Luleå men skellefteå fick duga i finalen.
Mvh JariKommentar
-
Färjestad BK:s ungdomssektion innehåller säsongen 2011/2012 följande lag:
J20, J18, U16 Elit 1, U16 Elit 2, Team 98, Team 99 och Team 00. Dessutom finns konståkningssektion samt skridskoskola för barn födda 01-05.
Så viss ungdomsverksamhet finns allt.
Sedan är fångar ju Färjestad upp mycket spelare från de andra klubbarna i regionen av naturliga skäl. Har dock funnits tider då FBK inte satsat fullt ut på juniorverksamhet och det tycker jag inte varit rätt väg att gå. Men som det ser ut nu så satsas det ju även på juniorer.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
Kommentar