Hej, Är ny här på forumet och vill börja med att tacka för ett bra forum, där man får mycket inspiration
Jag har köpt ett Juwel Rio 240 liter med belysning pump osv ..
Har valt att inrikta mig på malawi, eftersom dom har så fina färger och inredningen är likt saltvatten vilket jag tycker är ett plus. (vit sand, stenhög, inga växter) .. Nu är det så att jag behöver eran hjälp inför uppstarten osv, jag har en del frågor som behöver svar men dom kommer jag till.
Information om akvariet:
Liter: 240
Filter: Juwel Bioflow 600 l/h
Belysning: 2x54w T5
Doppvärmare: 200w
Först undrar jag, räcker det med att använda Juwels filter och endast fylla med grova filterkuddar?
men då också ha en streamer, hur stark ska streamern va?
Tänkte använda mig utav ciklidgrus, påverkar ciklidgrus kalk eller PH?
Vad ska kalken ligga på?
Vad ska PH ligga på?
Går det att endast ha 1 art? tänkte isf bara ha Rödzebra.
Undrar även hur mycket vatten jag ska byta varje vecka för att hålla nitriten nere och få vatten klart och fint? 50% räcker det?
väldigt mycket frågor nu på en gång, ni får ursäkta men ställer man inga frågor så får man inga svar.
Tack för nu.
Jag har köpt ett Juwel Rio 240 liter med belysning pump osv ..
Har valt att inrikta mig på malawi, eftersom dom har så fina färger och inredningen är likt saltvatten vilket jag tycker är ett plus. (vit sand, stenhög, inga växter) .. Nu är det så att jag behöver eran hjälp inför uppstarten osv, jag har en del frågor som behöver svar men dom kommer jag till.
Information om akvariet:
Liter: 240
Filter: Juwel Bioflow 600 l/h
Belysning: 2x54w T5
Doppvärmare: 200w
Först undrar jag, räcker det med att använda Juwels filter och endast fylla med grova filterkuddar?
men då också ha en streamer, hur stark ska streamern va?
Tänkte använda mig utav ciklidgrus, påverkar ciklidgrus kalk eller PH?
Vad ska kalken ligga på?
Vad ska PH ligga på?
Går det att endast ha 1 art? tänkte isf bara ha Rödzebra.
Undrar även hur mycket vatten jag ska byta varje vecka för att hålla nitriten nere och få vatten klart och fint? 50% räcker det?
väldigt mycket frågor nu på en gång, ni får ursäkta men ställer man inga frågor så får man inga svar.
Tack för nu.
Kommentar