Det som omtalades på stämman:
Ads artikel om Melanochromis
Kollaps
X
-
Ads artikel om Melanochromis
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetTaggar: Ingen -
Det var ju ett ganska tungt föredrag med en himlans massa ändringar. Jag inväntar hans elektroniska bok och pluggar in de nya namnen då. -
Kommentar
-
Vi kommer att justera artregistret efter detta inom kort. Hoppas vi.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ja det är en rätt maffig artikel men jag tyckte Ad presenterade det på ett förståeligt och lättsmält sätt. Uppskattade detta föredrag då jag tyckte det fanns en hel del mer relevans i det jmf med andra "klassiska" Malawiföredrag där man mest talar om vilka fiskar som fanns på just det stället man va å dykte på typ.Kommentar
-
Nu är det uppdaterat i artregistret dessutom:
Jag tänkte att det kunde vara bra att vi som arbetar med artregistret visar folk på forumet när vi gjort förändring av fakta i artregistret. Exempelvis lagt till bilder eller lagt upp en ny artbeskrivning. Första posten blir bilder på ett gäng arter. Perissodus microlepis http://www.ciklid.org/artregister/artreg_visa_arKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Själva artikeln har en kort sammanfattning i CB 2/2012 men fram för allt finns det foton på alla arter.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
och alla foton finns i artregistretKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar